La CNMC imposa a Booking la major multa de la seua història: més de 410 milions d’euros

La central de reserves posicionava millor els hotels que acumulaven més reserves en la plataforma i impedia a altres agències en línia entrar en el mercat o expandir-se

La plataforma de reserves hoteleres ha rebut la major multa de la història de la CNMC
La plataforma de reserves hoteleres ha rebut la major multa de la història de la CNMC / À Punt NTC

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha imposat una multa de 413,2 milions d'euros a Booking. Es tracta de la major sanció econòmica que ha imposat l'organisme en la seua història. La CNMC ha multat la central de reserves hoteleres per posicionar millor els hotels amb més reserves en Booking.com, la qual cosa ha impedit a altres agències en línia entrar en el mercat o expandir-se.

Arran d'esta situació, la CNMC multa la central de reserves en considerar que ha abusat de la seua posició de domini i ha infringit els articles 2 de la Llei de defensa de la competència (LDC) i 102 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (TFUE).

La sanció econòmica es divideix en dues infraccions de 206,6 milions d’euros cadascuna. En primer lloc, per la imposició d'una sèrie de condicions comercials no equitatives als hotels situats a Espanya.

Garanties de no repetir-ho en un futur

D'altra banda, l'altra multa de la CNMC correspon a la restricció de la competència d'altres agències de viatges en línia a l'hora d'oferir serveis d'intermediació en línia de reserves als hotels situats a Espanya, respectivament.

A més, Competència li imposa diverses obligacions de comportament per a garantir que ni les conductes que van donar lloc a les infraccions, ni altres que puguen produir un efecte equivalent, continuen en el futur.

Contra esta resolució, Booking podrà interposar directament un recurs contenciós administratiu en l'Audiència Nacional en el termini de dos mesos, que comptaran des de l’endemà de la notificació.

El 2021, l'Associació Espanyola de Directors d'Hotel i l'Associació Empresarial Hotelera de Madrid van denunciar la companyia per abusar de la seua posició de domini. Com a conseqüència, un any després, la CNMC va iniciar un expedient sancionador l'octubre de 2022.

També et pot interessar

stats