El colp de la DANA en el xicotet comerç de València: les vendes cauen fins a un 80%

Els bars i restaurants acusen un descens del 75% dels serveis per les cancel·lacions de dinars i sopars, alguns d'estos de Nadal, segons alerta la CEV

Cartell de la campanya comercial del Nadal a València
Cartell de la campanya comercial del Nadal a València / Ajuntament de València

Fins a un 80% menys de vendes. És el colp de la DANA en el xicotet comerç de la ciutat de València, que té en el veïnat de l’àrea metropolitana bona part de la clientela, però també en els turistes, molts dels quals han cancel·lat les estades a València en les últimes setmanes. A causa de l’empremta que deixa en les botigues la DANA, l’Ajuntament de València ha presentat este dimarts la campanya comercial que busca fomentar les compres de Nadal en el comerç i els mercats tradicionals apel·lant a la solidaritat.

La campanya, que du per lema “València, Nadal solidari. El valor d’estar a prop teu. Compra en el comerç local” pretén, en paraules de l’alcaldessa, María José Catalá, fomentar les compres d’estes dates en les botigues i els mercats de València. “Comprant a València per Nadal podem ser solidaris perquè, com també diu esta campanya, el comerç local és el valor d’estar a prop teu”, afirmava.

Es tracta d’una solidaritat necessària perquè, tot i que bona part de la ciutat s’ha deslliurat de les inundacions, està percebent una minva important de les vendes. De fet, Catalá assegurava que “la paralització de l’activitat i dels desplaçaments i també l’arribada de turistes ha arribat a provocar caigudes de fins al 80% de les vendes del xicotet comerç i del comerç tradicional”.

En la mateixa línia, la presidenta de la Confederació Empresarial Valenciana a la ciutat, Eva Blasco, ha arribat a parlar de preocupació en l’acte de presentació de la campanya de Nadal. “Hi ha sectors com el comerç amb descensos del consum entre el 50 i el 80%, però també el sector de l'hoteleria amb caigudes d'un 75% per cancel·lació de tots els dinars i sopars d'empresa per Nadal”, advertia.

En esta línia, Blasco creu que “és necessari reactivar l'economia perquè, per a molts comerços, la campanya de les festes de Nadal és una part important dels ingressos anuals” i per això reclamava “ajudes directes i immediates perquè, si no, moriran molts negocis”.

Pel que fa a les ajudes municipals, l’alcaldessa ha anticipat que a la primera partida, de quatre milions d’euros, que el govern va aprovar per al comerç, l’hoteleria, els autònoms i les empreses que desenvolupen l’activitat en les pedanies del sud de la ciutat, s’afegiran uns altres paquets d’ajudes.

Amb la intenció de fer reviscolar les vendes als comerços, l’Ajuntament, en col·laboració amb la CEV València, Confemercats, Comerciants del Centre Històric, el sector turístic i serveis, gremis centenaris i artesans, impulsen la campanya que ha il·lustrat l’artista Ramon Pla. El cartell, en què es pot veure els Reis d’Orient davant d'un aparador, es podrà veure al mobiliari urbà i els establiments de la ciutat. 

També et pot interessar

stats