Comença la campanya citrícola amb un 10% menys de producció prevista en comparació amb l’any passat

La reducció de la collita ha fet que els preus d’origen hagen pujat un 2% i que no es conega el preu que pagaran els consumidors

Imatges de la collita de clementina a Betxí / À Punt NTC

A Castelló ha començat aquest dimarts la campanya de la collita de la clementina marcada per una baixada de la producció prevista. La menor quantitat de fruita a l'arbre fa que el preu d'origen haja pujat lleugerament, un 2%, que serà el benefici afegit que tindrà el productor. De moment, és una incògnita el el preu final que pagarà el consumidor a la botiga. 

Enguany la campanya comença amb vora un 10% menys de la producció prevista a causa de l’abandonament dels camps, una superfície envellida d’arbres que deixen baixos rendiments i el canvi climàtic en són responsables a més de l'última DANA, amb pedra i fortes ratxes de vent, que va provocar que baixara encara més la producció.

Amb menys fruita per a collir, el preu d'origen ha pujat lleugerament respecte a la campanya anterior, un 2% més. Una realitat positiva per a qui es dedica a aquests cultius, però insuficient per a compensar despeses, ja que els costos de producció s’han incrementat durant els últims anys.

Pel que fa al preu al qual es vendran als comerços, des de la Unió Llauradora i Ramadera esperen que siguen “uns preus raonables en origen i preus raonables per als consumidors perquè hi haja un consum i una demanda dins de la normalitat” ha afirmat Carles Peris, secretari general.

Comença una campanya que, amb totes les varietats que es cultiven a la Comunitat Valenciana, es prolonga fins al mes de maig. 

També et pot interessar

stats