Comença la segona fase d'execució de l'accés ferroviari sud al port de Castelló

L'obra, amb més de 300 milions d'inversió, suposarà la connexió del port amb el corredor mediterrani

Accés ferroviari sud al port de Castelló / À Punt NTC

Aquest dimarts ha començat la segona fase d'execució de l'accés ferroviari sud al port de Castelló. L'obra, amb més de 300 milions d'inversió, suposarà la connexió del port amb el corredor mediterrani. Es tracta d'una aposta pel trànsit intermodal de mercaderies que representarà un impuls a la competitivitat d'aquestes instal·lacions. 

Així, és la inversió més gran en infraestructures de la història a la província de Castelló. Tal com explica la subdirectora de Port Castelló, Maritina Vidal, permetrà la connexió del trànsit marítim amb, no només el viari, sinó també amb el ferroviari. 

En total seran 8,3 quilòmetres d'infraestructura ferroviària dividida en tres trams. En aquests moments està en execució el tram 1, del qual s’estan complint els terminis previstos, la segona fase comença ara amb els treballs inicials de desbrossament i amb la previsió que estiga acabada d'ací a 28 mesos.  

Es tracta d’un segon tram de les obres que dibuixaran 3,6 quilòmetres d'infraestructura ferroviària. Permetran així connectar la dàrsena sud del port amb la futura estació intermodal, encara pendent de licitació per part de l'Autoritat Portuària. 

El projecte serà un revulsiu econòmic per a la província. “Permetrà l’atracció d’inversió privada, un element fonamental en un procés de diversificació industrial com el que hem de viure”, assegura Javier Valls, director de la Cambra de Comerç de Castelló. Es preveu que aquesta obra tan demandada veja la llum al final del 2026.

També et pot interessar

stats