La Comissió Europea exigeix a Airbnb que s'ajuste a la normativa abans de finals d'agost
Cas que no foren satisfactoris els canvis suggerits, la companyia de lloguers vacacionals haurà de fer front a "mesures coercitives".
La Comissió Europea ha donat hui un ultimàtum a la plataforma de lloguers privats vacacionals Airbnb perquè, abans de finals d'agost, presente les seues propostes per a complir la normativa europea de consumidors.
Cas que no foren satisfactoris els canvis suggerits per la companyia, l'executiu comunitari l'ha amenaçat comunicant-li que haurà de fer front a "mesures coercitives".
"Cada vegada més gent reserva els allotjaments vacacionals per internet, però la popularitat no pot ser una excusa per a no complir la regulació europea", ha aclarit en una roda de premsa la comissària europea de Consum, Vera Jourová.
Per això, la comissió ha instat Airbnb a prendre una sèrie de mesures, com ara la modificació de la presentació dels preus en el web per a assegurar que l'usuari disposa del preu final que haurà de pagar, inclosos els càrrecs, les taxes obligatòries i les destinades a pagar els serveis de neteja.
La plataforma també haurà de fer una distinció clara entre les ofertes de particulars i les realitzades per professionals, ja que les normes de protecció del consumidor difereixen segons el cas. També haurà d'aclarir "certs termes i condicions" i suprimir els que són considerats il·legals.
En aquest sentit, Brussel·les ha remarcat que Airbnb no pot "privar els consumidors dels drets legals bàsics" com ara la demanda a un propietari en cas de danys personals o perjudicis, i que la finalització d'un contracte no impedeix "el dret a una compensació adequada".
Així mateix, la companyia haurà d'incloure en el seu web, de manera visible i clara, un enllaç a la plataforma coneguda com Resolució de litigis en línia, una eina europea que orienta els usuaris i els dona la informació necessària sobre com procedir en cas de disputa amb una companyia digital.
Airbnb té de termini fins a finals d'agost per a "proposar-ne unes solucions detallades" amb la finalitat de complir la legislació europea de protecció del consumidor. La comissió i les autoritats nacionals de consum es reuniran amb la companyia, si cal, al setembre per "resoldre les qüestions que puguen quedar".