La Comissió Europea imposarà aranzels de fins al 38,1% als cotxes elèctrics xinesos
Considera que la seua penetració en el mercat interior danya els productors europeus de vehicles per estar subvencionats
La Comissió Europea ha comunicat este dimecres a la Xina la seua intenció d'imposar un aranzel de fins al 38,1% a la importació de vehicles elèctrics des del gegant asiàtic.
Considera que la seua penetració en el mercat interior danya els productors europeus per estar subvencionats.
L'aranzel aniria des del 17,4% al fabricant BYD, fins al 38,1% a SAIC, passant per un 20% a Geely, segons ha explicat l'executiu comunitari en un comunicat.
Brussel·les al·lega que els fabricants d'automòbils xinesos es beneficien d'una forma injusta dels subsidis estatals per al desenvolupament del negoci i els acusa d'exposar al mercat comunitari a l'"excés d'oferta" procedent del seu país. Acusacions que Pequín nega en rotund al·legant que són "totalment infundades".
Els fabricants d'automòbils xinesos mantenen les seues inversions a Europa malgrat la guerra aranzelària
Els fabricants d'automòbils xinesos asseguren que mantindran els seus plans d'inversió a Europa a pesar que la Unió Europea (UE) aprove durant els pròxims dies aranzels sobre les importacions de vehicles elèctrics procedents del gegant asiàtic, com a resultat de la investigació sobre els subsidis públics dels quals s'estarien beneficiant les empreses asiàtiques.
En estos moments, marques com Porsche o Mercedes-Benz admeten estar preocupades per l'escalada comercial entre Brussel·les i Pequín que podria acabar costant-los a les empreses xineses prop de 4.000 milions d'euros en relacions comercials amb els països del Vell Continent.
De moment, la Xina no ha anunciat oficialment cap represàlia, encara que Pequín ha assenyalat que està disposada a imposar aranzels de fins al 25% als automòbils importats amb motors de gran cilindrada.
La realitat és que la indústria de l'automòbil xinesa s'enfronta ara a una desacceleració del mercat nacional i una caiguda de les exportacions de vehicles a l'exterior a conseqüència dels enfrontaments comercials oberts amb les diferents nacions occidentals.
Les exportacions xineses de vehicles elèctrics —purs i híbrids endollables— van caure al maig un 4% respecte a dades de l'any anterior i més de díhuit punts percentuals en comparació amb els registres del mes d'abril.