El comité d'empresa pronostica un 2019 "complicat" a la planta de Ford d'Almussafes
La multinacional comença a negociar per a reduir les plantilles d'Alemanya i del Regne Unit i, pel moment, no menciona la planta valenciana.
El fabricant d'automòbils Ford ha anunciat un pla per a retallar les plantilles dels centres de producció d'Europa. El comunicat no aporta xifres ni menciona la planta valenciana d'Almussafes entre les instal·lacions on la multinacional preveu escometre accions "clau". El programa afavorirà les baixes voluntàries per als treballadors en territori europeu, amb l'objectiu de "reduir costos laborals en la mesura que siga possible". De fet, la direcció de Ford inicia aquest divendres la negociació per a reduir les plantilles d'Alemanya i del Regne Unit.
El representant de l'UGT a la planta valenciana, Carlos Fabuel, manté la prudència. "No anem a ser tan infantils de pensar que ens passarà de llarg la situació", ha explicat en els microfons d'À Punt a l'exida de la reunió que la cúpula de la multinacional ha mantingut a Colònia amb els representants dels comités d'empresa europeus. La primera part d'un periode de consultes que durarà mesos, segons entén.
Fabuel ha explicat que la direcció els ha traslladat la necessitat "d"ajustar l'oferta a la demanda" i per això anticipa "un 2019 complicat". El portaveu de la UGT està convençut que, si bé la trobada a la direcció d'aquest dijous s'ha centrat en els casos d'Alemanya i el Regne Unit, pròximament "ens haurem de sentar a negociar la situació d'Almussafes".
El pla que Ford ha anticipat en el seu comunicat aposta per reduir costos de producció reduint el "superàvit laboral [de la companyia] en totes les funcions" per a reforçar així la seua "posició competitiva i rendibilitat". “Estem prenent decisions contundents per a transformar el negoci de Ford a Europa", explica en el document Steven Armstrong, vicepresident del grup Ford i president de Ford Europa.
Entre altres, hi ha l'anunci del desmantellament el pròxim mes agost de la factoria de caixes de canvis de Blanquefort (França), on treballen 850 persones, i una "revisió profunda" de la filial de Ford a Rússia.
A curt termini, la companyia nord-americana accelerarà la reducció dels costos estructurals i inclourà canvis en la cartera de producte, millorant o abandonant les línies de vehicles menys rendibles i abordant els mercats de baix rendiment. Tot amb l'objectiu d'obtindre a la llarga un marge de maniobra pressupostari del 6% per a cada grup empresarial.
El comité d'empresa i la direcció de Ford tornaran a reunir-se a Colònia cap al final de febrer per a analitzar l'evolució del pla d'ajust i anunciar més retallades. La companyia arrossega un procés de reconversió per a adoptar la producció al motor elèctric en un context de caiguda de vendes al continent.