Directes
Ara en la televisió
ATRAPA'M SI POTS
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR

UGT es reuneix amb la directiva de Ford Almussafes per a traslladar la seua proposta

El sindicat majoritari de l'empresa demanarà igualar les condicions dels anteriors ERO i aplicar el mecanisme RED

Treballadors a la planta de Ford Almussafes / Europa Press

La UGT, sindicat majoritari de la factoria de Ford Almussafes, es reuneix este dilluns amb la directiva de la multinacional per a traslladar la proposta aprovada en l'assemblea de dissabte passat per a afrontar la negociació del nou ERO.

La reunió s'emmarca en el context del quart expedient de regulació d'ocupació que s'aplica a la factoria des de la reestructuració iniciada en 2018. Este nou ERO suposaria, de moment, 1.622 baixes; 626 de caràcter definitiu i 996 acomiadaments objectius amb preferència de recontractació el 2027, quan està previst el llançament del nou vehicle multienergia que fabricarà la planta.

Es tracta d'un pas més d’una dècada de pèrdua de llocs de treball. Si es culmina este procés la plantilla es quedaria en un terç del que era el 2015, any en què la planta tenia al voltant de 9.200 treballadors.

El nou expedient a la planta, que actualment té vora 4.500 persones en plantilla, supera el nombre d'afectats del que es va tancar a l'abril de l'any passat, que va suposar l'eixida de 1.124 empleats a través de plans de prejubilacions des dels 53 anys i un programa de despatxaments incentivats.

El primer gran ERO es va aprovar el 2020, en el context de la pandèmia i el Brexit, amb un total de 350 comiats. Un any després, en van ser 630, després de la negociació amb els sindicats.

Igualar les condicions als anteriors ERO i aplicar el mecanisme RED

La plantilla de Ford Almussafes exigeix igualar les condicions del nou ERO amb les aprovades en els tres expedients anteriors, en què els treballadors van deixar la factoria a través de plans de prejubilació i eixides incentivades. També demanen que el govern d'Espanya aplique el mecanisme RED, que permet recuperar treballadors una vegada millore la situació de l'empresa.

Concretament, els punts que aprovaren la totalitat de l'assemblea són:

"Crec que hem filat una proposta realitzable, que és possible dur avant amb voluntat", va declarar en l'assemblea Carlos Faubel, secretari general d'UGT en Ford. "Pensem que el mecanisme RED o un altre similar és una solució ideal en què tot el món guanya, els treballadors, l'empresa i el govern, perquè mantenim l'activitat econòmica d'una empresa com Ford i de totes les empreses auxiliars".

La Generalitat reclama que s'aplique el mecanisme RED de protecció

La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, subratlla que el nou ERO "és l'oportunitat perfecta del govern d'Espanya perquè puga activar per sempre el mecanisme RED per a tot el sector de l'automoció", on anticipa "anys de dificultats".

Montes apel·la a la reacció de l'executiu espanyol recordant que el problema d'Almussafes "no és un assumpte regional". En la mateixa línia es posiciona el cap del Consell, Carlos Mazón, en assenyalar que espera "una bona notícia" del govern espanyol, a qui ha reiterat la petició d'activació del mecanisme RED i que "no es desentenga" de l'assumpte.

La Generalitat, a més informa que este 2024 es destinaran en ajudes directes de 10,5 milions d'euros per a formació i modernització de la planta d'Almussafes i el sector de l'automòbil valencià, a més d'impulsar mesures de formació i requalificació dels treballadors industrials. Són unes ajudes que s'estan destinant al sector ininterrompudament des del 2012, en una quantitat similar.

Per altra banda, el secretari autonòmic d'Indústria, Felipe Carrasco, va anunciar que esta setmana es constituirà un grup de treball que estudiarà les mesures més adequades per a enfortir el procés de transició al vehicle elèctric.

la Ribera Baixa Ocupació

També et pot interessar