Competència manté que els trens d'alta velocitat de Renfe des de València i Alacant arriben a Atocha

La CNMC assegura que no afectarà "significativament" els seus competidors Iryo i Ouigo i així els passatgers poden parar en les dos estacions madrilenyes: Chamartín i Atocha

Imatge d'arxiu d'un tren d'alta velocitat
Imatge d'arxiu d'un tren d'alta velocitat / À Punt NTC

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha aprovat que Renfe mantinga en l'estació d'Atocha durant 2025 i 2026 quatre serveis AVE diaris Madrid-València i Madrid-Alacant, respectivament, i ha assegurat que no afectarà "significativament" els seus competidors Iryo i Ouigo. Competència modifica així l'acord marc entre Adif i Renfe per a mantindre estos serveis des d'Atocha. En l'anàlisi descriu que el canvi beneficia els viatgers "perquè poden triar entre les dos principals estacions de Madrid".

La decisió d'Adif de traslladar la parada d'alta velocitat d'Atocha a Chamartín va despertar un fort malestar a la província d'Alacant. Col·lectius empresarials i polítics denunciaven que la decisió suposava un retard de 15 minuts en l'arribada dels combois a la capital d'Espanya.

D'esta manera, els passatgers de la Comunitat Valenciana segons l'AVE que usen poden parar en les estacions madrilenyes de Chamartín i Puerta de Atocha. Segons la CNMC, això millora la competitivitat del tren enfront del transport per carretera, molt utilitzat per a eixos trajectes.

En les rutes a la Comunitat Valenciana, l'ingrés mitjà dels serveis des d'Atocha continua sent major que des de Chamartín, assegura la CNMC. No obstant això, agrega que la diferència s'ha reduït i precisa que el 95% dels viatgers fan servir l'estació de Chamartín com a capçalera a Madrid.

També et pot interessar

stats