Directes
Ara en la televisió
À PUNT NOTÍCIES MIGDIA
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MIGDIA

La Comunitat Valenciana aposta a Fitur pel turisme com la clau de la recuperació després de la dana

La candidatura de l'Albufera com a reserva de la biosfera de la Unesco, Alacant com la Capital Espanyola de la Gastronomia o la inauguració del Roig Arena, entre les fites destacades

Expositor de municipis turístics valencians l'última edició de Fitur / Ajuntament de València

La Fira Internacional de Turisme (Fitur) dona este dimecres el tret d’eixida al recinte d'Ifema de Madrid. Enguany, la carta de presentació de la Comunitat Valenciana de cara al món és més important que mai, perquè rellançar el turisme després de la dana és "clau per a reactivar l'economia local", en paraules de la regidora de Turisme de València, que ha apostat per la candidatura de l'Albufera com a reserva de la biosfera de la Unesco.

El 2024, la Comunitat Valenciana ha batut el rècord de turisme internacional, amb més d'onze milions de turistes i més de 14.300 milions d'euros de despesa, segons dades de l'INE fins a novembre del 2024. A més, el turisme espanyol continua generant xifres importants, més de 76 milions de pernoctacions i més de 4.000 milions d'euros de despesa, amb dades de l'INE fins a setembre del 2024. És per això que enguany des de la Conselleria de Turisme s'ha apostat per un estand de la Comunitat Valenciana que "respon al moment turístic excepcional" que viu l'autonomia.

Així l'aparador valencià compta este 2025 amb més de 2.600 metres quadrats d'exposició, on es mostren les set marques turístiques de la regió, els patronats de València, Alacant i Castelló així com les ciutats de València, Alacant, Benidorm i Elx, i un total de 317 empreses valencianes, un 27% més que l'any anterior.

València aspira a posicionar-se com a destí urbà líder del Mediterrani

Des de l'Ajuntament de València defensen que Fitur “és l'escenari idoni" per a promocionar les grans novetats d'enguany de la Fundació Visit València i posicionar la ciutat "com un destí solvent i de qualitat, el destí urbà líder del Mediterrani”. A València enguany també prenen especial protagonisme altres fites, com l'Any Jubilar del Sant Calze, la inauguració del Roig Arena, la internacionalització del World Paella Day, el 550 aniversari dels escacs moderns o la rehabilitació de l'Església dels Sants Joans.

La Fundació aprofita també esta cita per a reunir-se amb més de seixanta operadors turístics nacionals i internacionals, presentar el Congrés Internacional de Turisme Accessible del 19 i 20 de febrer i l'agenda esportiva València 2025.

Alacant és la Capital Espanyola de la Gastronomia

D'altra banda, l'Ajuntament d'Alacant es presenta a Madrid com la Capital Espanyola de la Gastronomia, per a valorar l'"excel·lència" de la seua cuina. Precisament este dimarts de vesprada s'ha celebrat un acte previ a l'obertura de Fitur, amb personalitats, crítics gastronòmics i periodistes especialitzats. Entre els convidats hi havia l'expresident del govern, Mariano Rajoy, el president de la Capital Espanyola de la Gastronomia, Mariano Palacín, i el president de l'Acadèmia de la Gastronomia Espanyola, Luis Suárez de Lezo.

El Patronat de Turisme centra "bona part" de la promoció, "que reconeix l'excel·lència de l'oferta culinària, la restauració, el producte i els mercats". L'alcalde, Luis Barcala, ha destacat la "riquesa de la gastronomia alacantina" i ha fet èmfasi en els "arrossos únics, dels quals hi ha més de 300 varietats".

Els 135 pobles de Castelló, presents a Fitur

Els 135 municipis de la província de Castelló també estan presents en esta fira, de la mà de la diputació provincial. El vicepresident i responsable de l'àrea de Turisme, Andrés Martínez, ha assenyalat que assisteixen a Fitur "per a mostrar, un any més, el gran potencial" i les "excel·lències turístiques" d'estos pobles. Martínez ha destacat l'espai global de treball, amb un extens programa compost per nombroses presentacions de productes turístics locals, demostracions gastronòmiques i altres accions professionals diàries”.

"Amb l'objectiu de continuar reforçant la desestacionalització, la institució provincial continuarà apostant per Castelló Ruta de Sabor, Castelló Cycling, Castelló Sènior i Castelló Terra de Festivals", tal com han assegurat en un comunicat.

Polèmica per l'absència dels ajuntaments socialistes afectats per la dana

Els alcaldes socialistes de municipis turístics valencians van anunciar que plantaven el president de la Generalitat, Carlos Mazón, en l'acte institucional, programat per al dijous 23, com a resposta per la seua gestió de la dana. El PSPV-PSOE ha interpretat l'estratègia promocional de Turisme com una “maniobra” per a tractar d'“ocultar les destinacions turístiques sense marca pròpia” i “l'actuació de Carlos Mazón des del dia de la dana”.

Per part seua, el Partit Popular ha acusat els socialistes de "trencar dècades de consens turístic" per la polèmica de l'assistència a Fitur. El portaveu de Turisme a les Corts, Manuel Pérez Fenoll, davant de l’anunci dels alcaldes de no acudir als actes amb Mazón, va declarar que el que fan els socialistes és "tractar de buscar rèdit polític, perjudicant un sector tan important per a la recuperació com és el turístic".

Turisme

També et pot interessar