La Comunitat Valenciana rebrà enguany un de cada quatre euros de la inversió en el corredor mediterrani
La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, defén a Castelló de la Plana l'aposta del govern espanyol per la infraestructura, i que enguany l'executiu invertirà 387 milions en terres valencianes
La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, assegura que en 2022 la Comunitat Valenciana rebrà inversions per valor de 387 milions d'euros per al corredor mediterrani, la qual cosa representa "un de cada quatre euros" del pressupost que el govern central dedicarà a completar la infraestructura ferroviària. Un projecte que ha defensat com una "aposta inequívoca" de l'executiu de Pedro Sánchez, recordant que des de 2018 s'han aprovat licitacions per vora 3.318 milions d'euros, "a ritme d'una per setmana".
"Pocs projectes" han rebut tant de suport del govern central durant 2021 i 2022 com el corredor mediterrani, ha explicat Sánchez, que ha destacat que en els últims dos anys "s'han consignat inversions que quadrupliquen els pressupostos del 2018 i hem reduït el termini que ens havia marcat l'anterior govern en dos anys". (...) "Estem compromesos a continuar perquè estem convençuts de les bondats d'aquesta infraestructura", ha afirmat.
La ministra ha fet aquestes declaracions en un acte al Grau de Castelló sobre el corredor mediterrani organitzat pel diari Mediterráneo, al qual també ha assistit la delegada del govern, Gloria Calero, el conseller d'Educació, Vicent Marzà, el president de la Confederació d'Empresaris Valenciana (CEV), Salvador Navarro i el president de l'Autoritat Portuària de Castelló, Rafa Simó, entre altres.
Pocs projectes han rebut tant de suport del govern central durant 2021 i 2022 com el corredor mediterrani
Entre les actuacions per a 2022 a la Comunitat Valenciana, la ministra ha destacat la inversió de 189,8 milions per a desenvolupar el tram La Alzina-Xàtiva-València, que permetrà reduir en mitja hora el temps de viatge entre Alacant i València.
També ha mencionat que l'any que ve es preveu adaptar a l'ample internacional del tram València-Castelló-Vandellós; les obres per a l'adaptació a l'ample mixt entre València i Almussafes (11,5 milions), el desenvolupament de terminals intermodals logístiques; i avançar en l'estudi informatiu del túnel passant de València, la doble plataforma de València-Castelló i el nou accés ferroviari al Port de Sagunt.
Respecte d'aquests estudis, Sánchez ha subratllat la importància que té aprovar-los, destacant que si bé "no tenen tanta repercussió pressupostària, són necessaris perquè el corredor avance". En aquest sentit, també ha avançat que l'executiu espanyol està estudiant millores en diversos trams, amb la intenció de preveure necessitats futures.
No hi ha excuses per a accelerar les obres perquè la infraestructura siga una realitat en 2026
En el seu torn de paraula, el portaveu de la patronal CEV, Salvador Navarro, ha advertit la ministra que "no hi ha excuses per a accelerar les obres perquè la infraestructura siga una realitat en 2026". "La nostra economia ha de continuar sent competitiva i això passa perquè les infraestructures també ho siguen", ha recalcat.
Per la seua banda, el president de l'Autoritat Portuària de Castelló, Rafa Simó, ha dit que el port castellonenc "enfoca el seu futur en el ferrocarril" i ha assegurat que "ja ningú dubte que és una infraestructura fonamental per a tot Espanya; que s'ha aconseguit cohesió reivindicativa i que existeix per part del govern de Pedro Sánchez la més sensibilitat i compromís".