Directes
Ara en la televisió
ANIMALADES, UN MÓN BESTIAL
Ara en la ràdio
FÓRMULA TERRITORI (reemissió)

La Comunitat Valenciana, segona destinació triada pels turistes espanyols en 2019

Els hotels espanyols han registrat 343,1 milions de pernoctacions, un 0,9% més que en 2018, malgrat la fallida de Thomas Cook.

Imatge d'arxiu de visitants a Peníscola / Arxiu

La Comunitat Valenciana ha sigut la segona destinació triada pels turistes espanyols en 2019, amb el 13,5% de les pernoctacions i un creixement del 4,3%. La primera elecció ha sigut Andalusia (21,5%) i la tercera Catalunya (13,1%). El grau d'ocupació per places en els hotels valencians ha ascendit al 61%, per damunt de la mitjana nacional del 60,2%, segons les dades difoses per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

Els hotels espanyols han registrat 343,1 milions de pernoctacions en 2019, la qual cosa suposa un 0,9% més que en 2018, malgrat la fallida de Thomas Cook el mes d'octubre passat i els seus efectes sobre el sector. Aquest repunt anual suposa tornar a taxes positives després que les pernoctacions hoteleres baixaren un 0,2% en 2018.

L'avanç ha sigut conseqüència quasi exclusivament de les pernoctacions dels residents, que han augmentat un 2,6% a l'any, ja que les d'estrangers a penes van pujar un 0,1%.

La principal regió triada pels turistes internacionals ha sigut les Canàries, amb un 26,0% del total de pernoctacions, seguit de les Illes Balears (24%) i Catalunya (19%). La Comunitat Valenciana, amb un 6,1%, és la sisena destinació per als visitants estrangers.

El Regne Unit i Alemanya, principals mercats emissors

Les estades dels viatgers del Regne Unit, el principal mercat emissor, es van elevar un 0,3%, mentre que les del segon mercat, Alemanya, van baixar un 9%. Entre tots dos mercats van sumar el 44,1% del total de les estades hoteleres en 2019. Entre els principals països emissors, els majors creixements de pernoctacions en 2019 van ser de viatgers del Japó (24,5%), els Estats Units (16,2%) i Irlanda (13,8%).

Els preus van seguir la senda dels increments moderats dels últims exercicis, amb una pujada mitjana de l'1,9%. La facturació mitjana per habitació ocupada ha sigut de 91 euros en 2019.

D'altra banda, el personal contractat en allotjament dels hotels espanyols va augmentar un 2,5% en 2019, amb 219.784 ocupats.

També et pot interessar