El corredor mediterrani aportarà 12.000 milions de benefici en trenta anys
El comissionat per al desenvolupament de la infraestructura destaca que el ritme d’execució, estimat en mil milions per a enguany, és “molt bo”
Uns 12.000 milions d'euros de benefici en trenta anys. És el que reportarà aquesta infraestructura ferroviària, el projecte de la qual ja està planificat en un 85% i quasi el 80% està en obres, segons ha exposat el comissionat del govern espanyol per al desenvolupament del corredor mediterrani a Espanya, Josep Vicent Boira, en una trobada institucional i empresarial per a abordar aquesta connexió ferroviària.
Boira ha afegit que enguany s’executa una inversió per valor de mil milions, un ritme d’execució “molt bo”. El responsable d’impulsar aquesta infraestructura ha apuntat que l’estudi recent que xifra en 12.000 milions el benefici, sense costos d'explotació, durant tres dècades, està basat en els ingressos derivats dels usuaris, dels beneficis ambientals i l'eficiència modal. "És una operació clarament rendible", sentenciava.
Així mateix, el comissionat del govern espanyol per al desenvolupament del corredor mediterrani a Espanya ha destacat com a “fet històric” la connexió ferroviària entre Espanya i França, sense necessitat de canviar de tren, superant la diferència de 23 centímetres en l'ample de via, un fet que "en 175 anys no havia passat, i cal donar-li rellevància".
Després de qualificar la infraestructura ferroviària de "projecte d'interoperabilitat europea", Boira ha assegurat que l'objectiu és que aquesta connexió amb França es faça des de qualsevol punt del corredor mediterrani.
Boira ha assegurat que la directiva europea de transport combinat anunciada fa una setmana, que ara està en fase d'exposició, “revolucionarà el transport ferroviari” en combinar-lo amb el transport per carretera.