La dana continua estirant la venda de vehicles de segona mà: a la província de València se'n venen un 15% més

Destaca el repunt del 13% dels vehicles comercials lleugers, com furgonetes i camions menuts, respecte al març del 2024

Diversos vehicles comercials estacionats en una zona de càrrega i descarrega de València
Diversos vehicles comercials estacionats en una zona de càrrega i descàrrega de València / À Punt NTC

L’efecte dana continua estirant la venda de vehicles a la província de València. De fet, al març s’han venut un 15,5% més vehicles de segona mà que en el mateix mes de l’any passat, segons les dades facilitades per Ancove, l’Associació Nacional de Comerciants de Vehicles. L'increment més gran el van registrar els vehicles comercials lleugers, és a dir, aquells cotxes, furgonetes o camionetes de menys de 3,5 tones de càrrega, dels quals s’han venut un 12,9% més que el març de l’any passat a la Comunitat Valenciana. Estos percentatges pràcticament doblen la mitjana espanyola del tercer mes de l’any.

Estes dades evidencien l’avanç tímid de la recuperació, especialment en el teixit empresarial afectat per les riuades. La dana va llançar a perdre vora 120.000 vehicles, tant de particulars com d’empreses.

En un primer moment, en les setmanes posteriors a la tragèdia, la necessitat de disposar d’un vehicle per a treballar, per a cobrir necessitats mèdiques o per a distribuir les mercaderies que necessitaven els vehicles va disparar la venda de cotxes, tan nous com de segona mà.

Una vegada superat el primer pic, aquells que es van quedar sense cotxe el 29 d’octubre i no tenien una necessitat immediata, es llancen ara a la compra de vehicles. Una mostra d’això és la venda dels vehicles de segona mà. Només a la província de València s’han venut en el tercer mes de l’any un 15,5% més de vehicles que el març del 2024, i això suposa 73.851 unitats.

D’estes transaccions, es van vendre quasi un 16% —un 15,9%— més de cotxes que el març de l’any passat, el que en termes absoluts suposa 63.683 turismes, segons les estadístiques d’Ancove. Ara bé, el repunt més gran l’experimenta la venda de furgonetes i vehicles comercials lleugers usats, dels quals s’han venut 10.168 el març, és a dir, un 12,9% més.

El vehicle de la xicoteta empresa

Són vehicles habituals al carrer, dins dels pobles, i juguen un paper essencial en la distribució per àrees urbanes i que solen tindre xicotetes i mitjanes empreses que recorren a estes furgonetes o camions menuts perquè poden circular per dins dels nuclis urbans. Tenen, a més, una capacitat de càrrega que els permet abastir des de xicotets supermercats, fins a verduleries o botigues que no treballen amb grans contingents de mercaderia.

Les estadístiques d’Ancove fan pensar que moltes empreses, especialment les menudes, no van adquirir estos vehicles en les setmanes immediatament posteriors a les riuades, ho van deixar per a més avant, quan progressara la recuperació dels negocis. Un moment que, almenys basant-se en les estadístiques dels comerciants de vehicles, sembla estar arribant.

De fet, les dades de la província de València estan per damunt tant de la mitjana de vendes de vehicles usats de la Comunitat Valenciana, com de la mitjana espanyola. A tot el nostre territori es van vendre un 5,1% més de turismes usats i un 8,2% més de vehicles comercials lleugers el març, segons Ancove.

L’increment de vendes de la província de València és també quasi el doble la mitjana espanyola de vendes de vehicles usats, un 9,7% més. Una xifra pràcticament idèntica al repunt de turismes, que va ser del 9,7%, mentre que en el cas dels vehicles comercials lleugers va ser del 9,6%.

També et pot interessar

stats