Directes
Ara en la televisió
BAMBANT PER CASA
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR

Daniel Marco: "Fira València serà l'epicentre de l'hàbitat amb 150.000 m² d'exposició i 60.000 visitants"

El recinte focalitzarà enguany la mirada en la indústria hotelera i el canal contract i el seu director ha destacat que hem "recreat un hotel de disseny de 800 metres quadrats" amb el millor de la indústria espanyola"

Daniel Marco, subdirector de Fira València i director de Fira Hàbitat València

Fira València serà escenari des de dilluns i fins dijous de la major convocatòria conjunta de la indústria de l'hàbitat, amb mobiliari, equipament per a la cuina, tèxtils per a la llar, bricolatge i paisatgisme. Les cites unides de Fira Hàbitat València, Textilhogar i Espai Cuina SICI, a més d'Iberflora i Eurobrico, "ocuparan tot el recinte firal, 150.000 metres quadrats d'exposició i estands", segons ha destacat en Les notícies del matí Daniel Marco, director de Fira Hàbitat València i subdirector de Fira València.

Marco ha apuntat que s'espera "una afluència brutal amb 60.000 visitants de setanta països". La setmana que ve "València estarà de gom a gom amb una ocupació hotelera com la de Falles, superior al 90% i amb dies de ple total". És un esdeveniment "molt gran i potent", que vol aprofitar "les sinergies de canals" perquè "tot el que és decoració és compartit i els arquitectes a l'hora de fer una vila o un hotel ho tenen en compte".

S'espera una afluència brutal amb 60.000 visitants de setanta països. La setmana que ve València estarà de gom a gom amb una ocupació hotelera com la de Falles, superior al 90% i amb dies de ple total

Una fira tan gran "en la qual estan exposant 1.500 empreses amb estands", que implica "centenars de treballadors que ha estat treballant durant tot setembre".

Les principals empreses de referència del sector

Entre els expositors estan les principals firmes de referència de moble, il·luminació o decoració, que enguany estrena tot un pavelló dedicat a les millors firmes internacionals de decoració i interiorisme. "Estan exposant moltes empreses que són premi nacional de disseny com Andreu World, Point, Actiu o Expormin, entre altres, empreses capdavanteres que exporten al voltant del 70% de la seua producció i són líders", ha afegit.

Un esdeveniment amb el qual pretenen que hi acudisca el comprador de la llar, el del món del contract per a la decoració d'instal·lacions i hotels i augmentar les exportacions.

Els principals mercats, segons Marco," són els més pròxims, amb França i Benelux, que concentren el 35% de les exportacions, Portugal, Itàlia i països amb instal·lacions hoteleres de Llatinoamèrica". A més, el Marroc també està creixent.

Recreació d'un hotel de 800 metres quadrats

Hàbitat focalitzarà enguany la mirada, ha dit el director, en la indústria hotelera i el canal contract, a la calor de l'alta demanda del sector turístic i la renovació d'hotels.

De fet, el certamen oferirà un cicle de conferències exclusives entorn del sector hoteler en els quals participaran les principals cadenes hoteleres i posarà en marxa Hotel Hàbitat. Esta innovadora instal·lació recrearà un autèntic hotel de disseny amb el millor de la indústria espanyola de l'hàbitat.

Hem muntat un hotel de 800 metres quadrats amb diversos dissenyadors liderats per l'hotel Hector Ruiz-Velázquez com a model d'hotel sostenible i amb productes dels expositors

"Hem muntat un hotel de 800 metres quadrats amb diversos dissenyadors liderats per l'hotel Hector Ruiz-Velázquez com a model d'hotel sostenible i amb productes dels expositors", ha ressaltat durant l'entrevista.

Diversificar l'oferta

Fira València vol diversificar l'oferta per a garantir-ne la viabilitat. Marco aposta per combinar la celebració de certàmens tradicionals de sectors industrials, amb concerts, esdeveniments i fires que capten l'atenció del públic, com ara la de videojocs o la dedicada al còmic. "El camí és unir a les fires industrials, les fires de públic, els concerts i esdeveniments per a ampliar l'activitat com fan altres recintes com Icema".

Les fires presencials continuen tenint vigència perquè el producte cal tocar-lo i veure'l i saber la història que hi ha darrere i la venda és presencial

El responsable empresarial també ha destacat la col·laboració amb IFA, el recinte firal d'Alacant, per a sumar estratègies, i continua apostant per fires amb públic presencial tot i l'augment de la digitalització i les relacions en línia. "Les fires presencials continuen tenint vigència perquè "el producte cal tocar-lo i veure'l i saber la història que hi ha darrere i la venda és presencial".

València Indústria