Directes
Ara en la televisió
AÇÒ ÉS UN DESTARIFO

La despesa nadalenca serà de 683 euros per persona, 62 menys que l’any passat

Una enquesta de l’OCU revela que la població espanyola preveu una inversió inferior 

Imatge d'arxiu d'un mercat de Nadal / À Punt NTC

La despesa nadalenca —regals i celebracions— d’enguany a Espanya serà de 684 euros per persona, 62 euros menys que l’any passat, segons una enquesta que ha fet l'Organització de Consumidors i Usuaris (l’OCU) a 1.470 persones d'entre 18 i 74 anys. La reducció del pressupost es nota més en els regals —359 euros enfront dels 391 de l'any passat— i en els viatges i vacances previstos —86 euros en comptes de 107—. En un grau més baix s’ajusta el pressupost en festes, sopars i dinars —173 euros per 178 de l'any passat—, així com en la loteria de Nadal (64 euros enfront dels 69 de l'any anterior).

A més de la despesa prevista, es redueixen les eixides per esdeveniments o celebracions de Nadal. Malgrat això, no tothom es quedarà a casa. Un 63% de les persones enquestades vol visitar els mercats ambulants de Nadal (68% l'any passat); el 53% eixirà a veure la cavalcada de Reis (60% el 2023) i el 47% eixirà a menjar o sopar amb els companys de treball (50% l'any anterior). A més, la gran majoria d'enquestats, un 82%, confirma que vol anar a sopar i dinar amb amics i familiars no convivents (89% l'any passat).

El 50% creu que gastarà més del previst

L'enquesta també revela excessos freqüents en les compres de Nadal: el 50% dels consumidors creu que gastarà més del que es preveu; i això que fins a un 27% reconeix que prefereix donar els seus regals al gener per a aprofitar possibles descomptes. En qualsevol cas, un 35% adverteix que comprar regals els genera molt d'estrés. Per això l’OCU recomana fer llistes de regals i, en el cas que visiten un comerç físic, anticipar-se tot el possible per a evitar aglomeracions, a més de preguntar sempre per la política de devolució.

Pel que fa a les compres de regals, internet continua sent el canal prioritari per al 37% dels enquestats, enfront del 30% que prefereix comprar en botigues físiques. La resta dels consumidors combinarà en igual mesura les dues opcions.

Nadal

També et pot interessar