La direcció i els comités d'empresa de Ford signen el conveni col·lectiu amb l'acord d'electrificació
La planta valenciana espera al juny, mes en què està previst que la direcció de la multinacional adjudique diversos models de vehicles elèctrics a Europa
La direcció de Ford a Almussafes (Ribera Baixa) i el comité d'empresa signaran aquest dimecres el nou conveni col·lectiu que inclou l'acord per l'electrificació aconseguit el 27 de gener a Colònia (Alemanya) entre la UGT i Ford Europa.
Es tracta dels primers ajustos del pla –acordat per la UGT a Colònia el 27 de gener– amb el qual Almussafes aspira a fabricar els models elèctrics de la multinacional a Europa i assegurar així per als pròxims anys una càrrega de treball que es disputa amb la planta de Saarlouis (Alemanya).
L'acord, condicionat al fet que Ford assigne al juny la plataforma elèctrica, es compon de mesures de flexibilitat i una "contenció salarial" a cinc anys que inclou "augments salarials tots els anys", encara que els desvincula de l'IPC i no són consolidables en taules. La multinacional comunicarà la decisió al mes de juny.
En aquest marc, la Comissió Negociadora del Conveni tindrà aquest dimecres una nova reunió amb un únic punt en l'orde del dia: l'aprovació del conveni que ja inclou les mesures que regiran les relacions laborals de Ford en els pròxims cinc anys i han de possibilitar l'adjudicació. La signatura del conveni coincideix, precisament, amb el cobrament de la primera paga per l'electrificació.
Dins de les negociacions del conveni, l'empresa va entregar aquest dilluns a la vesprada als sindicats un esborrany de les mesures de flexibilitat, el registre de jornada –integrats en el conveni– i el pla d'igualtat, que la comissió negociadora ha aprovat aquest dimarts amb el vot a favor de la UGT i el rebuig de la resta de sindicats.
Segons va avançar la UGT després de l'acord amb Europa, aquestes mesures de flexibilitat condicionades a l'adjudicació elèctrica inclouen, entre altres, que des del 2025 s'incremente la jornada diària en quinze minuts, s'incorpore i que es puguen programar fins a huit dissabtes laborables per treballador, amb jornada de descans a canvi i un plus de flexibilitat a partir de 72 euros.
Més enllà de la UGT, la resta de sindicats s'han oposat a les mesures del pla. De fet, el sindicat STM ha presentat en la negociació d'aquest dimarts el justificant de recepció que justifica l'admissió en el registre d'entrada del jutjat social la seua impugnació a l'acta del comité d'empresa que va aprovar l'acord el passat 14 de febrer, ja que per a STM la votació amb què la plantilla el va ratificar es va fer "amb falta de transparència".
La UGT ha remarcat aquest dimarts, en un comunicat, que l'acord per l'electrificació "ha de possibilitar que Almussafes siga la planta adjudicatària dels dos models de vehicles elèctrics que Ford fabricarà a Europa" i ha explicat que, des que es negocià amb la direcció a Alemanya el gener passat, "són diversos els successos que s'han produït en el món Ford".
Acord entre Ford i Volkswagen
"Cal recordar que també a Colònia, Ford produirà dos vehicles elèctrics en col·laboració amb Volkswagen", ha destacat el sindicat majoritari a la planta d'Almussafes, en un context en què Volkswagen preveu instal·lar la seua planta de bateries a Espanya a Sagunt (Camp de Morvedre), amb una capacitat màxima de 40 GWh i una plantilla de més de 3.000 persones, en la qual invertirà 7.000 milions d'euros en el pla d'electrificació.