La direcció de Ford Almussafes no xifra encara l'excedent de plantilla i demana ampliar l'ERTO vigent
El sindicat majoritari, UGT, anuncia que, encara que s'esperava que la direcció quantificara l'excedent de personal fins que el 2027 arribe el nou model, no l'ha concretat en esta primera reunió
La direcció de Ford a Almussafes no ha concretat en la primera reunió que ha mantingut amb els sindicats per a negociar el nou expedient de regulació d'ocupació (ERO) la xifra d'afectats per esta mesura, i ha plantejat ampliar la vigència de l'actual ERTO.
La factoria, que actualment té 4.800 operaris i està immersa en un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), ha iniciat este dimarts les negociacions amb els sindicats de l'ERO, el quart en cinc anys després dels de 2020, 2021 i el de 2023, que va acabar el 31 de desembre i va suposar l'eixida de 1.124 empleats.
Encara que s'esperava que la direcció quantificara l'excedent de personal de la planta valenciana fins que el 2027 arribe el nou model, no l'ha concretat en esta primera reunió.
La direcció sí que ha plantejat la necessitat d'ampliar l'actual ERTO i els ha convocat a una nova reunió el dijous. El representant d'Intersindical, Daniel Portillo, ha assenyalat que la direcció d'empresa els ha comentat que "l'ERTO actual acaba del 20 de juny, que necessiten fer una extensió i, per tant, ens convocaran este dijous".
Per tant, no hi ha xifres encara sobre la taula tot i que la realitat és que amb només el Kuga en la cadena de muntatge i sense més cotxes nous fins a mitjan 2027, dels 4.800 empleats que té Ford Almussafes, només vora 3.000 tindrien a mitjà termini càrrega de faena.
En total, en només tres anys 1.800 operaris han deixat de treballar a Almussafes i la plantilla actual s'enfronta a un ERO que tot apunta que serà el més massiu fins ara.
El president del comité d'empresa, Carlos Faubel, ha explicat que en tindre un vehicle solament, l'ERTO "serà el més ampli segur, el més dolorós esperem que no, perquè estem convençuts i confiats que trobarem solucions, però lògicament sabem que serà el més ampli".
Des del sindicat UGT, han dit en un comunicat que "sorprenentment l'empresa, en la reunió celebrada hui, i convocada des de fa 15 dies a fi de quantificar l'excedent generat a la fàbrica, ens ha traslladat que encara no està en disposició de fer-ho, a causa de la complexitat de la situació que travessem, i que ho farà en dates pròximes".
Així, i davant esta complexa situació, des d'UGT "ens veiem en l'obligació d'ajornar l'assemblea d'afiliats que havíem convocat per a dissabte que ve, fins que tornem a ser convocats per l'empresa per a iniciar el període de consultes".
I amb este panorama, la plantilla veu que encara no hi ha una resposta concreta del govern de Sánchez que done suport al mecanisme RED, un pla alternatiu de rescat per a evitar que les suspensions temporals acaben en comiats definitius.
I a tot açò, el ple del Consell ha aprovat un pla de xoc per a Ford, que implica fer un diagnòstic de la situació, habilitar un pla d'ocupació i recol·locació i demanar al govern d'Espanya que habilite eixe mecanisme RED.