La direcció de Ford detalla este dimarts als sindicats la seua proposta per al nou ajust de plantilla
En la planta actualment treballen vora 4.500 persones i es fabriquen 730 cotxes al dia
La direcció de Ford Almussafes (Ribera Baixa) es reuneix este dimarts amb els sindicats de la planta per a iniciar la negociació del nou Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO), el quart que aplicarà la planta valenciana en cinc anys després dels del 2020, 2021 i 2023. En la reunió, amb què es posarà en marxa el període de consultes, la direcció plantejarà una proposta inicial amb el nombre de treballadors que eixirien de l'empresa i el termini per a l’aplicació. Després de les baixes dels últims anys, a la planta actualment treballen vora 4.500 persones.
L'anterior ERO va concloure el passat 31 de desembre i va suposar la baixa laboral des de maig d'un total de 1.124 empleats, a través de prejubilacions voluntàries per a operaris nascuts el 1969 i 1970 (de 53 i 54 anys) i de baixes incentivades per als d'edats inferiors.
Ford Almussafes fabrica actualment 730 unitats diàries d’un model, el Kuga, en tres versions: combustible, híbrid i híbrid endollable. I la planta valenciana té previst fabricar 300.000 unitats a l'any d'un nou vehicle que es llançarà a mitjan 2027. Es tracta d'un model "totalment nou" que no serà elèctric 100%, però que "en termes globals de càrrega de treball i ocupació garantirà nivells superiors al que suposaria hui en dia una plataforma elèctrica".
En els últims tres anys la planta valenciana també ha encadenat una dotzena d'expedients de regulació temporal d'ocupació (ERTO), i de fet té en marxa un que es va aprovar a l'abril per a dos mesos i finalitzarà el 20 de juny.