UGT firma amb la direcció de Ford un nou ERTO per a “donar estabilitat al llançament del nou Kuga”
El sindicat majoritari a la planta ha acordat que l’ajust no afecte més de 500 persones al dia
La direcció de Ford a Almussafes (Ribera Baixa) i els sindicats del comité d’empresa han tancat aquest dilluns la negociació sobre l’últim ERTO plantejat. L'ajust començarà a aplicar-se aquest dimarts després de la firma d'UGT, organització sindical majoritària a la planta.
Carlos Faubel, representant d'UGT, ha destacat que s'han respectat dues de les seues demandes: que no anara més enllà del 28 de març i que no afectara més de 500 persones al dia. En aquesta línia, ha explicat que l'ajust és "temporal, perquè no s'arriba a la producció prevista: 950 vehicles al dia i 1.700 motors". Darrere d'aquesta situació es trobarien una sèrie de problemes amb proveïdors amb la planta de motors.
Faubel ha emfasitzat que cap membre de la plantilla estarà més de setze dies aturat i que l'acord amb la direcció "dona estabilitat al llançament del nou Kuga". L' STM-Intersindical, però, no ha firmat un ERTO que suposa "una pèrdua d'un 20% del salari".
Daniel Portillo, representant d'aquest sindicat que forma part del Comité d'Empresa, ha criticat que l'empresa no haja garantit la totalitat del salari dels treballadors i treballadores i que no s'haja arribat a un compromís per a complimentar l'atur amb el subsidi consumit "en cas d'eixida" de la factoria.
Preguntat per la possibilitat d’un ERO a la planta, Faubel ha subratllat que dependrà de la reunió que es mantindrà amb la direcció mundial i “si es produeix” serà en funció o no dels compromisos adquirits.