Directes
Ara en la televisió
ATRAPA'M SI POTS
Ara en la ràdio
UNA HABITACIÓ PRÒPIA T3 (reemissió)

Economia i les empreses d'ITV es reuneixen a les portes de la reversió

Encara hi ha dubtes sobre si el canvi de titularitat es materialitzarà al gener o hi haurà un marge de temps per a dur a terme la transició

Centre d'ITV de València / À Punt NTC

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de qui dependran les ITV a partir del 2023, es reuneix aquest dilluns amb les empreses concessionàries per a aclarir els dubtes pendents de cara al canvi de titularitat. 

A hores d'ara continua sense estar clar si la reversió es materialitzarà al gener o hi haurà un marge de temps per a dur a terme la transició. Un escenari d'incertesa que, de moment, estan pagant els usuaris i usuàries perquè les estacions valencianes ja no ofereixen cites per a passar la inspecció tècnica a partir del pròxim 2 de gener.

"La concessió de vint-i-cinc anys que teníem s'acaba el 31 de desembre i a partir de l'1 de gener s'ha de fer càrrec la Generalitat", aclareix Francisco Llopis, president d'Aecova (Associació d'Entitats Concessionàries de la Comunitat Valenciana per a la Inspecció Tècnica de Vehicles). Les concessionàries insisteixen que des d'aleshores el procediment dependrà de la Societat Valenciana d'Inspecció Tècnica de Vehicles, l'ens públic creat específicament per a gestionar el servei. El problema, remarca Llopis, és el temps per a fer la reversió s'esgota i encara queden moltes qüestions per tancar, com ara els programes de funcionament del servei o els mecanismes de pagament. "Hi ha programes que són específics de les empreses concessionàries i ells no es poden comprometre a donar servei perquè ja no estaran", afirma. 

La Conselleria d'Economia, de qui dependran les ITV a partir del 2023, té en l'actualitat dues opcions: o assumir el servei quan acabe la concessió el 31 de desembre o aprovar una pròrroga que els permeta guanyar temps davant l'evidència que queden molts fronts oberts. Les empreses que fins ara gestionaven les ITV es queixen que es vol fer a correcuita una reversió que té aspectes complexos que cal solucionar, com per exemple el futur dels treballadors i les treballadores. L'empresa pública assumirà la subrogació de la majoria de les plantilles de les actuals concessionàries de les ITV, al voltant d'un miler de persones.

També et pot interessar