Empresaris del transport avalen la nova terminal nord perquè generarà un port de València "competitiu"
La FVET considera que suposarà un motor de riquesa, ocupació i innovació, incrementarà la competitivitat de l'economia i portarà noves inversions
La Federació Valenciana d'Empresaris del Transport i la Logística (FVET) ha defensat la nova terminal nord de contenidors del port de València com una infraestructura que generarà un recinte portuari "més competitiu" i, per tant, més atractiu a la inversió estrangera.
La FVET considera que la terminal projectada no sols suposarà un motor de riquesa i ocupació a la Comunitat Valenciana, sinó també un increment de la competitivitat de l'economia, captar noves inversions i ser un pol d'innovació industrial, segons ha afirmat el president de la federació, Carlos Prades, en un comunicat de l'entitat.
La millora de les instal·lacions i infraestructures reforçarà la posició del port de València com a "enclavament estratègic" en el comerç internacional, amb una posició que li permetrà consolidar les operatives d'exportació i importació actuals, en les quals tenen un pes important els transportistes, i afrontar els creixements futurs en millors condicions.
Els transportistes insisteixen en la necessitat de millorar els accessos al recinte portuari amb la creació d'un nou accés nord per a agilitar el trànsit de mercaderies i poder transportar els contenidors amb més eficàcia.
El 2020, els transportistes van moure la pràctica totalitat dels contenidors de trànsit terrestre que arriben o ixen del port de València, el 91,5% dels 2.367.515 contenidors, enfront dels 200.098 contenidors per ferrocarril. Per això, segons Prades, és "fonamental" disposar d'infraestructures que ajuden a agilitzar les operatives.
La FVET ha citat l'estudi elaborat per l'Institut de Transport i Territori de la Universitat Politècnica de València, que recull que amb la nova terminal a ple funcionament, el port representarà en termes de valor afegit el 2,27% del conjunt de la Comunitat Valenciana i l'ocupació superarà els 44.000 llocs de treball, amb un salari mitjà entorn dels 32.000 euros anuals.