Directes
Ara en la televisió
VA DE BO

Les empreses alimentàries sortegen el retard de les mercaderies de Suez

L’estoc permet a les indústries valencianes servir la demanda, però ja es preparen per a un augment dels costos. 

Dues treballadores d'una empresa de preparats alimentaris de Paterna

L’embús de mercaderies que ha provocat el bloqueig del canal de Suez queda a milers de quilòmetres de la Comunitat Valenciana, però els seus efectes comercials incideixen directament sobre centenars d’empreses del nostre territori, que han hagut d’adaptar la logística a la tensió de les cadenes de subministrament internacional

El 70% dels intercanvis comercials entre Espanya i Àsia han estat paralitzats una setmana, però una vegada reobert al trànsit el canal, els costarà més de 15 dies recuperar el ritme habitual. Ben bé ho saben indústries agroalimentàries valencianes. Encara que la majoria ha pogut fer front al retard del subministrament, ja es preparen per a un augment dels costos. 

Una d’aquestes indústries del sector alimentari, que té la seua seu a Paterna (Horta) i es dedica, des de fa cent anys a la formulació de mescles i solucions de sabor per a la indústria alimentària, està patint de manera directa el retard dels productes procedents d’Àsia, com admetia el seu director de Compres, Jesús Gómez. 

Al subministrament dels nostres clients no ha afectat, però si el bloqueig haguera durat més, hauríem tingut problemesJesús Gómez - Director de Compres d'una indústria alimentària de Paterna

Afirma que les matèries primeres i les espècies que importen d’Àsia tardaran més de 15 dies a arribar a causa del tancament del canal de Suez, però assegura que els seus clients no ho notaran: “Per al subministrament dels nostres clients no ens afecta, perquè tenim previsió d’un mes o mes i mig, però si el bloqueig haguera durat més, hauríem tingut problemes”, afirma. 

El fet que les mescles estiguen fetes prèviament, perquè han de passar els controls de qualitat i de seguretat, ha ajudat a salvar el retard de les mercaderies que esperava aquesta empresa de Paterna i que havien de passar per Suez, com apuntava Carmen Montero, responsable de Desenvolupament de Producte d’aquesta empresa del polígon de la Font del Gerro.

Des què va esclatar la pandèmia, aquesta empresa va decidir apostar pels productes de proximitat. Un canvi de filosofia que ha reafirmat el tancament temporal del canal de Suez. “Busquem la proximitat, alternatives per a ser més competitius i estar més pròxims als nostres clients perquè açò no ens bloquege”, aclareix.

També et pot interessar