Les empreses taulelleres de Castelló posen l'ull en el mercat dels EUA amb la fira Coverings d'Orlando
És el principal certamen de recobriments del mercat estatunidenc i se celebra entre el 29 d'abril i el 2 de maig amb la participació de 77 empreses espanyoles
La fira Coverings és el principal certamen de recobriments del mercat estatunidenc, amb més de mil expositors de quaranta països, que se celebra entre el 29 d'abril i el 2 de maig a Orlando, Florida (EUA). Un total de 55 empreses membres de la patronal ceràmica Ascer participen agrupadament en el pavelló oficial que organitza ICEX Espanya, Exportació i Inversions, que està integrat per 77 empreses espanyoles.
El mercat nord-americà va ocupar el 2024 el primer lloc en el rànquing de destins d'exportació de la ceràmica espanyola concentrada a Castelló. Les vendes als Estats Units van arribar a la xifra de 470,2 milions d'euros, un 3,1% més, i van suposar el 13,5% de les exportacions totals del sector i el 9,8% del total de facturació.
Enguany, la venda del taulell espanyol als EUA han començat amb força, malgrat la guerra aranzelària de l'Administració Trump, i es van disparar un 32% al febrer respecte al mateix mes del 2024.
El Pavelló Espanyol compta amb una zona d'hospitalitat que acollirà durant la setmana un divers programa d'activitats, que inclou xarrades educatives, atenció a mitjans, gravacions de pòdcasts en directe i sessions interactives de disseny en les quals els visitants estan convidats a crear collages d'idees dinàmics amb ceràmica dels expositors espanyols.
Entre les activitats programades, destaca Global Trends 2025, que tindrà lloc este dimarts a les 11:00 hores. Tile of Spain participarà en la presentació anual de tendències globals organitzada per Coverings, on s'abordaran les principals innovacions en disseny, sostenibilitat, benestar, luxe atemporal i espais exteriors.
Més tard, a les 14:30 hores, Tile of Spain oferirà una conferència de premsa amb motiu de la seua 35a participació en Coverings. L'acte comptarà amb una ponència tècnica a càrrec de Ryan Fasan, consultor tècnic i especialista en ceràmica.
El dimecres, 30 d'abril, i el divendres, 2 de maig, l'expert consultor Ryan Fasan conduirà noves gravacions del pòdcast exclusiu de Tile of Spain, aprofundint en els aspectes clau de la indústria ceràmica espanyola, des de la innovació tècnica fins a les tendències de disseny i els factors econòmics.
El dijous, 1 de maig, està previst un tour pels diferents expositors amb entrevistes als representants d'empreses espanyoles. D'esta manera, es donaran a conéixer de primera mà les tendències en disseny i els avanços tecnològics de la indústria.
Així mateix, hi haurà una zona permanent on els visitants podran crear representacions visuals inspiradores amb rajoles ceràmiques dels fabricants espanyols expositors.
Un dels esdeveniments organitzats per l'organització firal de Coverings, és el lliurament dels CID Awards, uns premis que destaquen aquelles obres excel·lents tant pel seu disseny com per l'ús i instal·lació de peces ceràmiques o de pedra en qualsevol part del món. Els premis s'anunciaran la vesprada del dimecres 30 d'abril.