Directes
Ara en la televisió
TUPPER CLUB
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR

Endesa pretenia cobrar per error 3.000 euros a un consumidor, que equivalen a 28 anys de consum elèctric

El consumidor, després d'intentar sense èxit que la companyia reconeguera l'errada, va demanar ajuda a Facua

Factura de consum elèctric / À Punt NTC

Endesa Energia va enviar a un usuari un rebut en el qual pretenia cobrar-li l'equivalent a 28 anys de consum. Enfront dels 74 quilowatts hora (kWh) consumits realment en els dos mesos que abastava el període de facturació, Endesa li va imputar 13.928 kWh. Després de l'actuació de Facua Cadis, l'elèctrica ha reconegut l'error que va cometre a l'hora de facturar i ha anul·lat els prop de 3.000 euros que li va facturar de més, segons ha explicat en un comunicat l'organització de consumidors.

"Tinc un pis xicotet en el qual a penes estic perquè treballe per tot Espanya", comenta Francisco Javier, el consumidor que va rebre l'esmentada factura. La seua factura rondava "habitualment els 40 o 50 euros". I agrega que Endesa no va poder cobrar-li la factura "perquè no tenia eixos diners en el meu compte bancari", relata l'afectat.

L'usuari va cridar a la distribuïdora, E-Distribución, també propietat d'Endesa, on li van indicar que el seu consum durant el període va ser en realitat de només 74 kWh. Però la resposta a les reiterades reclamacions era que no hi havia cap anomalia en el seu rebut. "Em deien que el que em van facturar equivalia a la despesa que havia tingut malgrat que ningú es va parar a comprovar si es tractava d'un error en el comptador o en la manera de plasmar les dades en la factura", afirma. Cansat de "perdre molt de temps en cridades", va decidir acudir a Facua Cadis perquè exercira accions en defensa dels seus drets.

Després d'analitzar la informació, l'equip jurídic de l'organització va enviar un escrit de reclamació a Endesa perquè anul·lara la factura i n'emetera una altra amb el consum correcte. S'hi va assenyalar que el rebut indicava un consum tan elevat que resultava obvi l'error, més enllà que era moltíssim més alt que en els períodes de facturació anteriors.

Al cap d'uns dies, la comercialitzadora va contestar a Facua Cadis reconeixent per fi l'error. Així, va procedir a anul·lar la factura de 2.702 euros i a emetre'n una altra amb els 74 kWh que havia consumit realment Francisco Javier, 188 vegades menys.

També et pot interessar