Espanya llança una campanya per recuperar el turisme europeu
"Back to Spain" és el títol de la iniciativa que apel·la al vincle emocional.
El govern espanyol ha llançat aquest dilluns la campanya de publicitat internacional "Back to Spain", destinada de manera prioritària al turista europeu que sent Espanya com a "segona casa" i que té un "vincle emocional" amb les destinacions del país. La ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, ha explicat en roda de premsa que aquesta campanya vol recuperar la confiança en Espanya com a destinació turística, enfront de la competència. "Espanya és una destinació segura i us estem esperant, ha arribat el moment de tornar-hi", ha traslladat la ministra.
Maroto ha argumentat que el 50% dels turistes europeus visita l'Estat deu o més vegades. Però la Covid-19 ha impactat amb força en el turisme, situació que fa "necessari" llançar una campanya de publicitat amb la qual recordar als turistes de fora que les vacances a Espanya són una aposta segura. "La campanya reforça les raons i emocions que han convertit el nostre país en la destinació favorita en un any on la competència per captar turistes que es decidisquen a viatjar fora del seu país serà molt pronunciada", ha apuntat la responsable turística del govern espanyol.
Durant la roda de premsa també s'ha presentat el nou portal de turisme d'Espanya, que es renova completament. En concret, s'ha modernitzat la plataforma amb un lloc web més dinàmic i de gran impacte visual, on destaquen les noves eines que se centren a facilitar la planificació de viatges amb els mapes interactius i es millora la informació amb descàrrega de fullets digitals i la possibilitat de reservar entre les més de 2.000 experiències turístiques que es comercialitzen a través del portal.
D'altra banda, Maroto ha anunciat 53 milions d'euros fins a 2022 per a desenvolupar i millorar la qualitat dels destins turístics. El govern estima que 260 destins es podran beneficiar d'aquest fons. Esta iniciativa, igual com el nou portal de turisme, formen part del pla d'impuls del sector turístic, que es va presentar el 18 de juny, dotat amb més de 4.200 milions i centrat a aconseguir una destinació segura i sostenible davant de la crisi del coronavirus.