Directes
Ara en la televisió
ALTA TENSIÓ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DE LA NIT

Facua anima els consumidors a denunciar el recàrrec en l'equipatge de mà dels avions

L'associació ha acudit a l'aeroport de València on han informat els usuaris dels seus drets si són víctimes d'algun frau per part de les companyies aèries

Membres de Facua informen els passatgers en set aeroports espanyols / Facua

Facua-Consumidors en Acció ha acudit este divendres a set aeroports, entre ells el de València, per a repartir fullets informatius en els quals crida els consumidors a lluitar contra els abusos que cometen les empreses, i els ha animat a denunciar el recàrrec que imposen en l'equipatge de mà en els avions.

Amb motiu de la celebració este dissabte del Dia Mundial dels Drets dels Consumidors, l'associació ha posat l'accent en els "fraus" que cometen diàriament les companyies aèries: el recàrrec il·legal de l'equipatge de cabina, o la negativa a entregar les compensacions obligatòries en cas de cancel·lacions o retards de més de tres hores, entre altres.

L'associació ha acudit als aeroports de Madrid, Barcelona, València, Bilbao, Màlaga, Sevilla i Palma, on han informat els usuaris dels seus drets si són víctimes d'algun frau per part de les companyies aèries, i han repartit fullets en punts de Toledo, Valladolid, Lugo, Badajoz, Avilés, Almeria, Granada, Cadis, Jaén i Linares.

Amb esta actuació, Facua vol que els consumidors estiguen plenament informats sobre com poden exercir els seus drets, així com reivindicar la necessitat que les administracions amb competències en consum posen en marxa més controls i sancions que transcendisquen públicament i siguen realment dissuasives.

L'associació també està insistint en la necessitat que els usuaris que hagen sigut víctimes de l'abús d'alguna companyia aèria, com el recàrrec il·legal de l'equipatge en cabina, acudisquen als tribunals per a aconseguir condemnes contra les aerolínies, unes demandes que, a causa de la seua quantia, poden fer-se sense la necessitat d'advocat ni de procurador, per la qual cosa resulten gratuïtes per als demandants.

Les dos últimes "victòries judicials" dels socis de Facua han sigut contra Vueling i Ryanair, mitjançant sengles sentències dictades pel jutjat del mercantil número 2 de Sant Sebastià i el jutjat de primera instància número 6 de Cadis. Ryanair és l'aerolínia que més denúncies acumula en Facua en 2024.

El ministre de Consum, Pablo Bustinduy, va signar el novembre passat sancions per un total de 179 milions d'euros contra l'aerolínia irlandesa (107,8 milions), Vueling (39,3 milions), EasyJet (29,1 milions), Norwegian (1,6 milions) i Volotea (1,2 milions).

València Turisme

També et pot interessar