La falta de semiconductors obliga el sector de l'automòbil a canviar les estratègies de producció
Darrere d'aquesta situació està la lluita de les grans potències econòmiques per garantir el subministrament propi i debilitar la competència dels rivals
Fa dos anys que el sector de l'automòbil valencià esquiva la falta de semiconductors, però el que pensaven que anava a solucionar-se a curt termini continua parant fàbriques i obligant a canviar les estratègies de producció.
Els nivells són molt escassos i, al final, es fa una selecció segons a quins vehicles s’assignen els semiconductors. "Com que no n'hi ha la quantitat suficient, s’han de canviar les condicions de fabricació per a complir les expectatives", explica la gerent d’AVIA, Elena Lluch.
Aquestes conseqüències es traslladen, per exemple, al sector del transport. Les empreses asseguren que renovar les flotes és pràcticament impossible, perquè un camió nou tarda, de mitjana, un any i mig a arribar. A més, el preu dels productes ha pujat entre un 30 i un 50%, segons detalla el president d’ASTIC, Ramón Valdivia.
Darrere de la falta de semiconductors està la lluita de les grans potències econòmiques per garantir el seu propi subministrament i debilitar la competència dels rivals. Segons els experts, la clau per a sobreviure està en el fet de no dependre de tercers països i tindre els subministraments al més prop possible del centre de producció.