La filial de bateries de Volkswagen descarta eixir a borsa fins a almenys el 2026

La Comunitat Valenciana albergarà a Sagunt una de les tres noves fàbriques projectades per PowerCo

El directiu Thomas Schmall, durant una conferència en la inauguració de les obres de la planta de Salzgitter
El directiu Thomas Schmall, durant una conferència en la inauguració de les obres de la planta de Salzgitter / Fabrizio Bensch (Reuters)

La multinacional automobilística Volkswagen no considerarà la possibilitat que PowerCo, la filial de bateries elèctriques, isca a borsa fins que les fàbriques estiguen en funcionament i la cèl·lula de bateria unificada estiga operativa. L'estimació l'ha avançada a Reuters el cap de la divisió, Thomas Schmall, cosa que en la pràctica descarta que la hipotètica cotització en el mercat borsari arribe abans del 2026.

Els comentaris de Schmall constitueixen la millor indicació fins a la data de quan el principal fabricant d'automòbils d'Europa podria traure a borsa el negoci de les bateries, com a pas següent a l'entrada d'un inversor extern o a la creació d'associacions estratègiques amb altres fabricants de cèl·lules. "En un segon pas, una eixida a borsa continua sent una opció per al futur. Tanmateix, això només es plantejarà una vegada que les fàbriques estiguen en funcionament i la cèl·lula estandarditzada estiga en ús", ha assenyalat el dirigent a l'agència de notícies nord-americana.

Volkswagen va escindir la unitat de bateries a mitjan 2022, invertint 20.000 milions d'euros amb socis per a construir plantes que puguen assolir els 240 gigavats hora de capacitat el 2030. Un moviment amb què esperava aconseguir un control més gran de la cadena de subministrament perquè l'ajudara a agafar Tesla.

La unitat gestionada per PowerCo, que aspira a facturar 20.000 milions d'euros a la fi de la dècada, ha anunciat fins ara tres noves fàbriques de cèl·lules de bateries, una de les quals és la valenciana projectada a Sagunt i que s'espera que entre en funcionament el 2026. Les obres de la plataforma intermodal, de fet, començaren divendres en el polígon industrial de Parc Sagunt II. Les altres dues plantes obriran a l'alemanya Salzgitter (2025) i la canadenca Ontario (2027), respectivament.

Volkswagen té previst utilitzar la cèl·lula unificada, un disseny de cel·la única disponible en tres químiques diferents, en almenys el 80% dels cotxes elèctrics fabricats a partir del 2025. Amb aquestes projeccions, el 2026 seria la data més primerenca en la qual es complirien les condicions de Schmall per a cotitzar en borsa.

Fins ara, PowerCo ha evitat especificar el moment d'una possible oferta pública de venda (OPI) d'accions i s'havia limitat a dir que planejava tindre l'empresa llista per a inversors a partir del 2024. Schmall, d'altra banda, també ha descartat ara com ara una altra planta a Europa.

També et pot interessar

stats