Fitur 2025 obri les portes al públic amb una previsió de 100.000 visitants
L'estand de la Comunitat Valenciana ha registrat 5.200 reunions entre els professionals del sector en els tres primers dies de la fira
Fitur 2025 obri este cap de setmana les portes al públic després de les tres jornades en què ho ha fet per a les empreses del sector turístic des de dimecres. Ho fa amb una agenda completa d'activitats per als 100.000 visitants que, s'estima, acudisquen a l'esdeveniment entre dissabte i diumenge.
L'estand de la Comunitat Valenciana en Fitur s'ha transformat per a acollir durant el cap de setmana les diverses activitats i, així, la plaça central s'ha convertit en un gran escenari en el qual tindran cabuda diferents presentacions que han programat els municipis, destacant les festes i tradicions.
En estos espais participen municipis com Castelló, promocionant les gaiates i les festes de Castelló; Gandia, amb l'eslògan "La teua vida necessita més llum: Gandia Brilla" i un estand d'informació; la Vall d'Uixó, presentant la seua nova marca; Onda, mostrant la seua oferta; i Pilar de la Foradada, amb una experiència digital mitjançant ulleres de realitat virtual per a conéixer els principals recursos turístics del municipi.
El Centre d'Artesania Comunitat Valenciana farà tallers demostratius i participatius d'artesania amb torn ceràmic, fibres vegetals i pintura en seda, mentre que la Diputació de València, juntament amb el municipi de Meliana, ha instal·lat una ludoteca infantil amb diferents activitats enfocades en el turisme familiar. A més, Magic Costa Blanca ha instal·lat un simulador de surf, un simulador de penals i organitzarà activitats de promoció del complex turístic per al públic; Roig Arena promociona la inauguració del recinte amb unes ulleres de realitat virtual.
A més a més, la zona gastronòmica de l'estand de la Comunitat Valenciana a Fitur manté l'activitat durant tot el cap de setmana per a continuar mostrant la riquesa gastronòmica valenciana.
5.200 reunions entre professionals del sector
La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha assenyalat que, entre dimecres i divendres, l'estand de la Comunitat Valenciana ha acollit prop de 5.200 reunions entre professionals del sector: un 4% més que l'any passat.
Cano ha valorat la participació en les tres primeres jornades de Fitur, remarcant que “a l'estand de la Comunitat Valenciana s'han incrementat el nombre de reunions respecte a la passada edició”, per la qual cosa ha destacat que “s'ha complit l'objectiu que ens formulem, que és augmentar les reunions i els contactes professionals en esta fira”.
Així, ha assenyalat que “durant les tres jornades de Fitur dirigides a professionals del sector turístic en l'estand de la Comunitat Valenciana han participat més de 300 empreses que han pogut mantindre una nodrida agenda de contactes en els espais que hem habilitat específicament per a això”.
La consellera ha reiterat l'“aposta d'este Consell per la promoció turística” i ha assenyalat que el 2025 “tenim previst reforçar la nostra estratègia de promoció i màrqueting amb 150 actuacions promocionals en 15 mercats clau tant a Europa com a Amèrica i Àsia”. Ha recordat, a més, que assistiran "a les principals fires turístiques, com la World Travel Market de Londres o l'ITB de Berlín".