Ford accepta l'ajuda de 37,6 milions del Perte VEC per a una planta d'acoblament de bateries
El projecte de la companyia passa per desenvolupar un centre amb un pressupost finançable de 188 milions d'euros
La multinacional Ford ha acceptat les ajudes de 37,6 milions d'euros procedents de la línia de bateries de la segona convocatòria del Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica del Vehicle Elèctric i Connectat (Perte VEC), amb l'objectiu d'establir una planta d'acoblament de bateries a la factoria d'Almussafes.
Així ho han confirmat fonts de la companyia una vegada que ho havia avançat el diari Levante-EMV, després que el mes de setembre, el Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme publicara el primer llistat amb les sol·licituds aprovades d'aquesta línia del Perte VEC, que va ser adjudicada a Ford, amb 37,6 milions d'euros, i a Basquevolt, amb 14,7 milions d'euros.
Segons va publicar l'executiu, el projecte de Ford passa per desenvolupar una nova planta per a l'acoblament de bateries de vehicles 100% elèctrics a Almussafes, amb un pressupost finançable de 188 milions d'euros.
Ford també ha presentat un projecte per a optar a les ajudes de l'altra línia de la segona convocatòria del Perte VEC II, destinada a la cadena de valor del vehicle elèctric.
La decisió d'acceptar les ajudes arriba després que el 2022 la companyia renunciara a les ajudes de la primera convocatòria del Perte VEC, que s'anaven a destinar a la transformació de la planta d'Almussafes, perquè els terminis d'inversió "no encaixaven".
Procés d'electrificació
Les ajudes s'emmarquen en el procés d'electrificació pendent a la fàbrica d'Almussafes i la incertesa sobre l'arribada de les inversions necessàries per a transformar la fàbrica valenciana, que produirà els vehicles elèctrics de la companyia. El 2022, la fàbrica d'Almussafes va ser la triada per Ford per a la nova plataforma de vehicles elèctrics a partir del 2025, una decisió que assegurava la càrrega de treball en els pròxims anys, però no va evitar que s'haguera de redimensionar la plantilla amb un ERO que ha afectat 1.124 treballadors.
El mes de novembre, Ford va comunicar —segons el sindicat majoritari UGT— que ajornava "qualsevol decisió que tinga a veure amb inversions" per a l'electrificació de la fàbrica, després de la visita que va fer al novembre a Almussafes el director d'Operacions de Ford Motor Company, Kumar Galhotra.
Mentrestant, la fàbrica ha hagut d'ajustar la producció a la reducció de vendes. Enguany Ford Almussafes deixarà de fabricar la furgoneta Transit i l'únic model fins a l'arribada dels nous elèctrics serà el Kuga.