Ford Almussafes i el comité d'empresa firmen l'ERO de 350 treballadors

La direcció accepta les demandes dels representants de la plantilla i permetrà prejubilacions, recol·locacions o baixes incentivades.

VÍDEO | Ford Almussafes i el comité d'empresa firmen l'ERO de 350 treballadors

La direcció i el comité d'empresa de Ford Almussafes han firmat l'acord de l'ERO que comportarà l’acomiadament de 350 treballadors a partir del mes de juliol. El sindicat majoritari en la factoria, UGT, i Comissions Obreres han donat el vistiplau, mentre que el segon sindicat, Intersindical, i el quart, CGT, hi han votat en contra.

L'acord per a aquest ERO, que es va plantejar abans de l'estat d'alarma per la baixada de la producció en 100 unitats diàries, ha arribat després de diverses reunions negociadores que han permés reduir els 410 acomiadaments inicials a 350, d'una plantilla de 7.000 treballadors. El pacte preveu que Ford assumisca el pagament del complement salarial del 85% fins als 65 anys, encara que el treballador o treballadora es jubile als 63 anys, així com la cotització a la Seguretat Social fins al cent per cent en el cas de retirar-se als 65 anys.

El president del comité d'empresa, Carlos Faubel, ha expressat satisfacció per l'acord, en el qual s'inclouen algunes demandes dels sindicats, com ara prejubilacions, baixes incentivades i un pla de recol·locació, i és de caràcter voluntari.

Així mateix, CCOO ha assegurat que és “un bon acord” que recull el 99% de les seues propostes, com la voluntarietat de les eixides, i evita els acomiadaments traumàtics.

Per contra, el secretari general de l’STM Intersindical en Ford, Paco González, ha explicat que no han donat suport a l’acord perquè el 60% de l’afiliació el considera insuficient. Entre altres coses, critiquen que no respecta el criteri d’antiguitat en l’empresa per a decidir voluntàriament l’acolliment als plans de jubilació o de baixes incentivades. Per això creu que l’empresa “hauria d’haver sigut més valenta i haver fet un major esforç que reconeguera la vàlua d’aquesta plantilla”.

A pesar de l'ajust de plantilla, el sector auxiliar de l'automòbil valencià no tem pel futur de la factoria. El clúster d'automoció de la Comunitat Valenciana AVIA no veu paral·lelismes entre els casos de Ford i Nissan, després que s'haja anunciat la suspensió de l'activitat, que deixarà sense treball vora 3.000 persones. La gerent d'AVIA, Elena Lluch, ha destacat que les inversions que va anunciar Ford al principi de l'any per a la planta d'Almussafes “no estan compromeses i, per tant, és una situació diferent de la que estava travessant Nissan”.

En la mateixa línia es mostra el Consell, que garanteix el suport a la factoria perquè és un motor econòmic de la Comunitat Valenciana. La secretària autonòmica d'Economia Sostenible i Sectors Productius, Rebeca Torró, ha dit que es tracta d’una decisió empresarial motivada per la reestructuració de plantes i ha desvinculat el tancament de la planta de Nissan a Barcelona del cas de la factoria d’Almussafes.

Els treballadors en ERTO, prop de reincorporar-se

D'altra banda, la Ford d'Almussafes també està a punt de reincorporar vora 6.000 treballadors que es troben en situació d'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) a causa de la pandèmia del coronavirus. Serà, concretament, la segona setmana de juny, pel que només quedaran en ERTO uns 700 treballadors que encara hauran d'esperar uns dies o setmanes per a poder tornar a l’activitat laboral. La data límit és el 31 de juliol.

També et pot interessar

stats