Ford Almussafes prorroga l'ERTO un mes, fins al gener de 2021
L'activitat se suspendrà catorze dies a la planta de vehicles i dos a la de motors.
La direcció de Ford Almussafes ampliarà fins al pròxim 31 de gener de 2021 l'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) per a la fabricació de vehicles que havia activat per la caiguda de les comandes de vehicles durant la crisi de la Covid-19, i que finalitzava el pròxim 31 de desembre. A diferència de l'ERTO vigent, aquesta vegada no hi haurà parades parcials, sino totals.
La pròrroga suposa la parada completa de la producció durant catorze dies en els pròxims tres mesos a la planta de vehicles. Al novembre deixarà de funcionar els dies 9, 6 i 23. Al desembre, el 7, 21, 22 i 23. I al gener, set dies més: el 4, 5, 11, 12, 18, 19 i 25.
L'extensió de l'ERTO ha modificat els dies de parada també a la planta de motors, a fi de fer-los coincidir amb els de la planta de vehicles. Així les coses, avançarà la suspensió d'activitat prevista per al 20 i 27 de novembre, als dies 16 i 23.
Aquest divendres la direcció va anticipar les organitzacions sindicals que demanaria pròrrogar l'ERTO, amb l'argument que el mercat de fabricació de vehicles no s'ha recuperat com s'esperava.
L'UGT, el sindicat majoritari, ha signat finalment la pròrroga amb l'empresa, mentre la resta de les organitzacions sindicals se n'han desmarcat. En conjunt però coincideixen en la preocupació per la situació i en el fet de reclamar un projecte estable i informació més clara sobre els plans del futur de la multinacional per a la planta valenciana. La direcció de l'empresa s'hauria compromés a comunicar els plans de producció el primer trimestre de 2021, segons fonts sindicals.
CCOO ha qüestionat a l'empresa la legalitat de la pròrroga i ha traslladat una consulta a la direcció territorial de Treball. El sindicat adverteix de l'impacte econòmic en la plantilla per la nòmina reduïda i el fet que tinguen dos pagadors en aquest exercici fiscal. L'STM-Intersindical ha demanat algun complement addicional per a compensar la reducció del 20% del salari dels treballadors i treballadores afectats. Per la seua banda, la CGT ha insistit a demanar que es reduïsca la velocitat de la cadena per a reduir els dies d'ERTO.
Aquest expedient de regulació temporal d'ocupació és el sèptim a la planta d'Almussafes des de 2018.