Ford Almussafes rebrà aquest divendres els directius d'operacions de la multinacional
Kumar Galhotra i el seu equip visitaran la planta i es reuniran amb el comité d'empresa de la factoria valenciana
La direcció d'operacions de la multinacional Ford visitarà aquest divendres la planta valenciana d'Almussafes, que està a l'espera de conéixer les inversions i models elèctrics que s'encarregaran a la factoria.
El director d'operacions de Ford Motor Company, Kumar Galhotra, i el seu equip visitaran la planta aquest divendres, com a continuació de la realitzada el passat 27 d'octubre, la qual cosa mostra el moment delicat que travessa Ford Europa, segons informa el sindicat UGT.
Aquest dia, el recentment nomenat director mundial Kumar Galhotra i el director de la divisió Ford Pro, Ted Cannis, al costat del vicepresident de Ford Europa, Kieran Cahill, van visitar la factoria valenciana i es van reunir amb el comité d'empresa.
En la visita ara prevista, el comité traslladarà als directius la seua opinió sobre la situació actual i insistirà en la necessitat que es detallen les qüestions que va recollir l'acord per l'electrificació de la fàbrica.
UGT Ford ha assenyalat, en un comunicat a la plantilla, que espera obtindre respostes "en un termini de temps raonable", de manera que es puguen negociar mesures que resolguen aquesta "delicada situació en benefici de tots".
Reitera que és imprescindible que la companyia "reaccione en pocs mesos", perquè en cas contrari continuarà la incertesa de cara al futur, i avança que el comité d'empresa europeu manté reunions amb la finalitat d'establir una estratègia conjunta davant la situació actual.
A mitjan 2022 el grup automobilístic estatunidenc Ford va confirmar que produirà a Espanya, a la factoria d'Almussafes, els seus dos nous vehicles elèctrics, basats en la plataforma d'elèctrics GE2, però fins ara no ha concretat el volum d'inversions que destinarà a la planta per a escometre el canvi a l'elèctric ni tampoc els models que acoblarà.
L'últim expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) acordat per a la factoria per problemes en el subministrament o falta de components es va tancar al juny, mentre a la fi d'any conclourà els acomiadaments acollits a l'ERO, que deixaran la planta d'Almussafes en 4.800 treballadors.
La furgoneta Transit es deixarà de fer a la planta el març de 2024 i únicament es fabricarà el model Kuga fins a l'arribada dels primers elèctrics, que es retardarà respecte a la data prevista de 2026 inicialment anunciada per a construir la nova plataforma elèctrica de Ford per a Europa.
La producció de Ford Almussafes es reduirà enguany al voltant d'un 10% respecte a 2022, amb una fabricació estimada acumulada en finalitzar desembre de 218.855 unitats, que suposa prop de 23.300 vehicles menys, segons les estimacions sindicals.
Des de la tornada de les vacances d'estiu, la producció s'ha paralitzat diverses jornades utilitzant dies de vacances col·lectives per a ajustar-la a la menor demanda dels models que fabrica la planta valenciana de Ford (Kuga i Transit).