Directes
Ara en la televisió
EN DIRECTE
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR

Ford Almussafes reduirà els torns a la planta de motors des del 14 d'octubre

Els representants dels treballadors han sol·licitat una reunió urgent de la comissió de l'observatori per a l'electrificació

Fàbrica de Ford a Almussafes, en una imatge d'arxiu / Rober Solsona / Europa Press
17 de setembre 2024 - 22:30

La fàbrica de Ford a Almussafes (Ribera Baixa) modificarà l'organització de la producció a la planta de fabricació de motors des del 14 d'octubre, amb menys torns en muntatge i mecanitzats. En concret, la secció de muntatge de motor operarà en un únic torn de producció de matí, de dilluns a divendres. Fins ara hi havia dos torns de muntatge de motors, al matí i a la vesprada.

La secció de mecanitzats, per altra banda, operarà en dos torns diaris, de matí i vesprada, de dilluns a divendres, a més d'un xicotet torn de nit. En l'actualitat, hi ha quatre torns de treball, que inclouen nits i caps de setmana.

Així ho ha traslladat l'empresa en una comunicació oficial al comité d'empresa de Ford Espanya. Després de rebre este escrit, els representants dels treballadors han sol·licitat una reunió urgent de la comissió de l'observatori per a l'electrificació "com més prompte millor", segons ha informat el sindicat majoritari, la UGT.

Ford ha decidit este canvi "després d'una anàlisi exhaustiva de les necessitats de producció i l'optimització dels recursos". "Considerem que esta nova organització permetrà millorar l'eficiència i la productivitat de la planta, adaptant-nos a les demandes del mercat actual", ha assegurat l'empresa als sindicats.

Ford torna de l'estiu després d'un ERO

La companyia ha remarcat que "l'objectiu de Ford Espanya és garantir una transició fluida i transparent cap a este nou model de producció, minimitzant qualsevol possible impacte negatiu en els treballadors". Cal recordar que la fàbrica valenciana ha tornat de les vacances d'estiu amb prop de 400 empleats menys, més de la meitat de l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) que va acordar sobre 626 treballadors.

La planta té en vigor fins al 31 de desembre d'enguany un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) que afecta diàriament 996 treballadors i que preveu 25 dies de parada total, tant per a vehicles com per a motors. S'aplicarà fins a final d'any i després, el 2025, es preveu un mecanisme transitori fins que arribe a Almussafes la fabricació d'un nou vehicle multienergia el 2027.

També et pot interessar