Ford Almussafes tanca l’últim ERTO fins a l’arribada de l’elèctric
Des de la pandèmia de covid l’empresa ha patit una dotzena d’ERTO i tres ERO
La planta de Ford a Almussafes conclou aquest divendres l'últim ERTO d'un període d'ajustos en l'ocupació que va començar fa tres anys amb la pandèmia de coronavirus i que continuarà sent una etapa crítica fins a l'arribada dels elèctrics.
Durant els últims anys s’han encadenat una sèrie d’ERTO que s’han renovat per trimestres o semestres per problemes de subministrament o falta de components, encara que dimarts va quedar pràcticament sense efecte en cancel·lar-se diverses jornades durant la setmana. En aquest període de tres anys, la plantilla ha patit una dotzena d’ERTO i tres ERO: l’últim el 2023, en vigor fins al desembre.
La mesura dels ERO posats en marxa el 2020 i el 2021 i l'actual del 2023 farà que, en conjunt, Ford es quede a la fi d'any amb uns 4.800 treballadors, segons ha afirmat el president del comité d’empresa, Carlos Faubel.
Abans de les vacances d'estiu, que en la factoria d'Almussafes comencen el 26 de juliol, haurà eixit el 50% dels 1.124 afectats.
Faubel assenyala que en l'últim trimestre de l'any hi haurà reunions amb la direcció europea de la multinacional, en les quals "el primer que volem tindre clar és buidar la incertesa de les inversions i de futurs models" que s'adjudicaran a València.