Ford anticipa la intenció d'aplicar l'onzé ERTO consecutiu a la planta d'Almussafes
L'actual ajust laboral té vigència fins al final de juny, però amb les modificacions realitzades, queden pràcticament esgotats els dies d'expedient pactats
La direcció de la planta de Ford a Almussafes (Ribera Baixa) demanarà d'ací a poc temps una reunió de la comissió negociadora de l'ERTO després d'esgotar pràcticament els dies d'aplicació de l'actual expedient, en el que seria el tercer expedient d'enguany derivat de les tensions en la cadena de subministrament de components i la situació geopolítica en l'est d'Europa i del tràfic marítim. Serà l'onzé ERTO de la factoria valenciana des que va començar la pandèmia, el març de 2020.
La pandèmia, primer, i la crisi de matèries primeres i altres components, després, han anat fent necessari mantindre els ERTO com a mesura no traumàtica per regular la càrrega de treball a la planta, segons ha explicat la direcció de la planta en els últims mesos. Aquest dimecres s'han reunit els membres de la comissió de seguiment, direcció i representació social, per a tractar sobre els canvis en el calendari de l'actual ERTO, pactat el passat 22 de març, per a adaptar-se a la situació actual, i s'ha conegut la petició de nova reunió.
Amb les modificacions realitzades, queden pràcticament esgotats els dies d'expedient pactats i l'empresa sol·licitarà d'ací a poc temps una reunió de la comissió negociadora de l'ERTO de Ford Espanya, han informat fonts sindicals.
L'actual ERTO afecta tota la plantilla, uns 6.000 treballadors, i en principi estava vigent fins al 30 de juny. Durant la seua aplicació, el calendari inicial pactat s'ha anat modificant setmana a setmana davant de les incidències en el context actual.
Per a la setmana que ve s'ha acordat parar la producció de vehicles d'un dels dos sistemes en els dos torns del dilluns 30 de maig al divendres 3 de juny. En motors, la secció de mecanitzats pararà els dies 28 i 29 de maig.