Ford concreta aquest divendres als sindicats la retallada de plantilla prevista per a Almussafes
La factoria valenciana té una plantilla de 5.800 treballadors i ha viscut dos processos d'acomiadament en els últims dos anys
Les negociacions de l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) de Ford España començaran aquest divendres amb la primera reunió de la comissió negociadora, formada per representants de l'empresa i dels treballadors. La direcció de la companyia concretarà la retallada de plantilla prevista per a la planta d'Almussafes (Ribera Baixa), així com les condicions d'eixida que planteja.
La direcció de Ford ha citat per al divendres 10 els representants dels treballadors que hagen designat els comités d'empresa de València (dotze representants) i Madrid (un) per a constituir la comissió negociadora de l'ERO, segons va informar aquesta setmana UGT, majoritari en el comité de la planta d'Almussafes.
El passat 3 de març Ford España va anunciar als sindicats de la planta de producció l'obertura d'un ERO per a una plantilla que ara mateix té en aplicació un ERTO fins al 30 de juny per la falta de components i semiconductors. També, pels problemes de subministrament per la invasió russa d'Ucraïna i l'augment de la incidència de la covid a la Xina.
La factoria valenciana té una plantilla de 5.800 treballadors i fabrica actualment entre 1.100 i 1.200 unitats diàries dels models Kuga, Transit, S-Max i Galaxy. A l'abril deixarà de produir els dos últims, segons va anunciar la companyia fa uns mesos per a avançar en l'estratègia cap a l'electrificació total el 2035. Almussafes desenvoluparà els nous vehicles elèctrics de la plataforma GE2, un anunci que va arribar després d'un acord d'electrificació entre UGT i la direcció europea de la multinacional.
Dues retallades en els últims dos anys
En els últims dos anys s'han dut a terme dos expedients de regulació d'ocupació el 2020 i 2021 pels quals han eixit de la planta un miler de treballadors, així com successius ERTO.