Ford presenta el calendari per a l'ERTO de vint dies i ajorna a dilluns la proposta definitiva d'acomiadaments
La planta d'Almussafes avança que li serà impossible accedir a les tres peticions fonamentals dels sindicats per a l'ERO a 630 treballadors
Aquest divendres estava previst que Ford presentara l'última proposta sobre l'ERO que afectarà 630 persones de la planta d'Almussafes, però l'empresa ha demanat més temps per a estudiar les propostes dels sindicats i ha ajornat aquest tema per a dilluns que ve, quan hi haurà una nova reunió. Del que sí que han parlat ha sigut del nou ERTO, que està damunt la taula per la falta de material. Les plantes de vehicles i motors tancaran 20 dies, d'ací al juliol, una mesura que començarà la setmana que ve, el 28 d'abril, i afectarà un total de 6.400 persones. A més, desapareixerà el torn de nit durant els pròxims dos mesos.
La direcció de Ford Almussafes ha presentat aquest divendres un calendari per a l'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) que s'aplicarà en les plantes de motors i de fabricació de vehicles, a causa de la crisi dels microxips semiconductors, un component dels vehicles ara escàs que està afectant el sector de l'automoció a nivell mundial.
El nou ERTO preveu paralitzar la producció durant 20 dies, entre el 28 d'abril i el 19 de juliol, suspendre l'activitat del torn de nit, i parar la producció de la furgoneta Transit Connect durant aquest període.
Els 20 dies d'aturada total afectarien 6.400 persones d'una plantilla que supera les 7.000. La resta de dies laborables hi haurà uns 1.400 treballadors en ERTO diàriament. Al mes de juliol, els afectats per l'expedient baixaran a uns 600, ja que es reprendria la producció de la Transit i tornaria el torn de nit.
Calendari d'aturades
La parada en les plantes BAO (de fabricació de vehicles) serien del 28 d'abril a l'11 de maig; la setmana del 7 a l'11 de juny; i els dies 2, 9, 14, 15 i 19 de juliol. En motors, les aturades previstes coincideixen amb les de la fabricació de vehicles del 3 a l'11 de maig i, a més, estarien sense activitat els dies 21 i 28 del mateix mes. Al juny, l'aturada torna a coincidir amb la de la fabricació de vehicles, del 7 a l'11, i sumen els dies 18 i 25; també coincideixen els dies 2, 9, 14 i 15 de juliol. A més, l'1 de maig és festiu, el 13 i el 16 de juliol són festius locals, i el dia 12 de juliol és dia de vacances.
La companyia ha plantejat aquest calendari al comité d'empresa, encara que no s'ha tancat cap acord sobre aquest tema, ja que els sindicats reclamen resoldre primer l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) que la multinacional va plantejar al març per a 630 treballadors de la factoria valenciana.
L'empresa veu "inviable" arribar a totes les peticions dels sindicats
Precisament, estava previst que la companyia acudira a la reunió d'aquest divendres amb la seua proposta definitiva sobre l'ERO, però ha demanat més temps i ha ajornat la presentació de la seua oferta final al pròxim dilluns 26 d'abril. En tot cas, l'empresa ja ha avisat que veu "inviable" i "impossible" arribar al que reclamen els sindicats: rebaixar l'edat de les prejubilacions a 55 anys i mantindre el complement salarial fins a l'edat de jubilació real al 85%, igual que en l'ERO de l'any passat, segons ha lamentat el portaveu del Comité d'Empresa i portaveu d'UGT en Ford Almussafes, Carlos Faubel.
Per al líder sindical, abans d'abordar l'ERTO i el seu calendari cal resoldre l'ERO. "La situació és molt delicada" i s'estan "esgotant els terminis", però caldrà esperar a dilluns per a estudiar l'oferta definitiva de la companyia, que espera que "servisca per a solucionar el problema i s'acoste com més millor" a les peticions sindicals.
Per la seua banda, el portaveu del sindicat STM d'Intersindical a Ford Almussafes, Paco González, ha posat en relleu que la companyia ha donat "l'avís" que, encara que "està fent tots els esforços", és "impossible" que la seua proposta d'ERO contemple totes les peticions realitzades pels representants dels treballadors. González espera que l'oferta de dilluns "siga la que necessita la plantilla, i així poder arribar a aquell acord perquè no hi haja cap acomiadament traumàtic".
També el portaveu de CCOO a Ford Almussafes, José Arocas, espera que la companyia porte dilluns una "bona proposta de l'ERO, i després ja parlarem de l'ERTO".