Ford tancarà en agost la planta de Blanquefort i acomiadarà 850 persones
La decisió arriba després de fer fora 1.600 treballadors a la factoria de Saarlouis a Alemanya i suprimir un torn de treball.
Ford continua amb les retallades a Europa. Després d'acomiadar 1.600 persones a la planta de Saarlouis a Alemanya i suprimir un dels torns de treball, l'empresa automobilística anuncia ara que posa fi a la producció de la factoria de Blanquefort (França) a final d'agost de 2019. El tancament s'ha produït perquè Ford ha rebutjat una oferta del proveïdor de caixes del canvi Punch Powerglide per a comprar la planta francesa.
La decisió de tancar Blanquefort arriba després que al mes d'octubre, quan estava inicialment previst el tancament, la direcció de la companyia nord-americana fera marxa arrere i suspenguera l'operació, emmarcada dins de l'estratègia de reestructuració que la companyia automobilística està duent a terme per a fer front a la crisi provocada pel descens de les vendes en el mercat europeu.
Com ha explicat Ford al comité d'empresa, "malgrat les converses exhaustives i rigoroses dels últims nou mesos, i els millors esforços de les dues parts, el pla proposat pel possible comprador presenta riscos significatius".
La companyia automobilística ha justificat el tancament argumentant que els plans de Punch Powerglide no oferien el nivell de seguretat o protecció que li agradaria a la companyia per a la seua plantilla, 850 persones, que ara veuen perillar el seu futur laboral.
El ministre francés de Finances, Bruno Le Maire, ha declarat que veu injustificada la decisió de Ford, i ha dit que se sent malament perquè l'unic objectiu siga aconseguir "que les seues accions pugen en el mercat de valors". A més, ha demanat a Ford que canvie d'opinió, ja que considera que la possible companyia compradora presenta un projecte "creïble" i "sòlid".
Preocupació a Almussafes
La notícia es mira amb recel a Almussafes, on Ford té una factoria amb centenars de treballadors que ara miren de reüll els ajustos de la companyia a la resta d'Europa. El gegant ha començat amb l'acomiadament de 1.600 treballadors de la planta de Saarlouis, a Alemanya, a causa de la supressió de la fabricació de dos models, el C-Max i el Grand C-Max, segons han informat diversos mitjans de comunicació alemanys.
Des del 9 de novembre, el personal de la companyia de la planta d'Almussafes viu immers en l'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) que, com va detallar la mateixa Ford, afectarà 6.780 treballadors de la planta de motors i la de muntatge fins a gener.