Ford i UGT acorden un nou ERTO que afectarà 2.300 treballadors d’Almussafes entre maig i juny

El sindicat majoritari ha anunciat que la planta valenciana no tindrà activitat en totes les àrees durant deu dies en total

Calendari de l'ERTO de Ford / À Punt NTC

UGT ha anunciat aquest dimarts que ha arribat a un acord amb Ford per a dur a terme un nou expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) que afectarà al voltant de 2.300 treballadors i treballadores de la planta d’Almussafes durant un total de deu dies. Aquesta decisió arriba després de la reunió que el Comité d'Empresa Europeu de Ford (CEEF) va mantindre a Colonia amb la direcció europea de la companyia, que ha conclòs que a l’excedent generat per la finalització del model Transit, ara se suma un problema d’abastiment de peces en motors. Des d’UGT han avançat a À Punt Notícies que firmaran l’ERTO amb la direcció de la companyia aquest dimecres. 

En concret, l’aturada afectarà 1.400 persones diàries en vehicles —800 per la fi de la Transit més 600 per la falta de producció—, a les quals s’afegeixen 900 persones en motors. Des d’UGT han deixat clar que les condicions per a la plantilla afectada seran “exactament les mateixes” que les dels ERTO anteriors, amb un 80% del salari real, més el 100% de l’antiguitat, les pagues extra i les vacances. 

El sindicat majoritari de la planta d’Almussafes ha especificat que la planta no tindrà activitat en totes les seues àrees durant cinc dies de maig —20, 21, 22, 27 i 28— i cinc dies en juny —3, 10, 11, 17 i 18—. A més, afig que l’impacte suposarà que no es podrà treballar en vehicles durant quatre setmanes en el torn de la vesprada.  “Esperem que la situació en motors es puga normalitzar com més prompte millor. Això contribuirà al fet que en la planta de vehicles reduïsca el nombre d’afectats per dia, garantint la producció a dos torns en body II i muntatge, minoritzant l’ERTO considerablement. Pràcticament un 50%”, asseguren. 

Tot i això, des del sindicat es mostren ferms en la posició d’exigir avanços a Ford abans del 20 de juny per a poder negociar situacions a llarg termini. 

La factoria valenciana viu, des de fa mesos, sumida en la incertesa que implica l’arribada de les inversions per a produir els vehicles elèctrics. El 2022, la direcció va ser designada per a produir la nova plataforma de vehicles elèctrics a partir del 2025, però les inversions necessàries per a això no s'han materialitzat ni anunciat. A més a més, al novembre, Ford va comunicar que ajornava "qualsevol decisió que tinga a veure amb inversions".

Segons el sindicat STM-IV, aquest nou expedient podria arribar a afectar de manera total o parcial 4.743 empleats de vehicles (1.400), motors (900) i departaments auxiliars, tots ells de la factoria.

També et pot interessar

stats