Ford veu "futur" a Almussafes a pesar de l'ERO perquè el nou model garanteix la continuïtat i l'ocupació en la planta
La direcció espanyola de la marca automobilística celebra la irrupció de firmes xineses en el mercat europeu perquè això "afavoreix la innovació i el desenvolupament"
El gerent de comunicació de producte de Ford España, Antonio Chicote, ha assegurat que el fabricant veu un escenari de "futur" en la factoria valenciana d'Almussafes, on ja s'ha adjudicat la producció d'un nou model de vehicle "multienergia". Això, a pesar de l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) que la direcció està a punt de negociar amb el comité d'empresa per a fer ajustos de personal en la planta, on actualment treballen vora 4.500 persones.
En el marc de la Madrid Car Experience, saló de l'automòbil que ha obert les portes este dimecres a la fira d'Ifema, Chicote ha parlat amb EFE de la situació actual del sector i de la irrupció de l'automòbil xinés al continent europeu i ha assegurat que Ford dona la benvinguda "a totes les marques que hi vullguen competir". "No tenim problema en què vinguen més fabricants a Europa. Tenim una posició molt consolidada i fàbriques que ens asseguren no sols presencia com a producte sinó també com a fabricador", ha afegit. En este sentit, ha afirmat que la competència de productes i fabricants "afavoreix la innovació i el desenvolupament", i ha celebrat l'"entorn molt competitiu" que existeix actualment.
El directiu de la companyia nord-americana s'ha referit també a la fàbrica d'Almussafes després que la direcció de la planta haja convocat els sindicats per al pròxim 28 de maig per a abordar la confecció d'un nou ERO, el quart des del 2020, any de la pandèmia. La planta valenciana està ara mateix en una situació de transició cap a una nova etapa en la línia de producció, més encaminada a l'electrificació i amb la incertesa de no saber amb precisió encara en quant es xifra l'excedent de personal. Es dona la circumstància, a més, que el nou automòbil compromés per la cúpula de la marca de l'oval no començarà a produir-se fins d'ací a tres anys. "Ara fabriquem el Kuga i s'ha assignat un nou a partir del 2027, i en eixos temps entre cicles de fabricació cal fer alguns ajustos", ha aclarit Chicote.
No obstant això, la "bona notícia" a parer seu és que la factoria "té futur i nous models assignats", cosa que garanteix la "presència i l'ocupació" en el recinte. A mitjan d'este mes, Ford va confirmar el llançament del futur vehicle que no serà totalment elèctric sinó híbrid, i per al qual ha estimat unes 300.000 unitats anuals. Poc més se sap d'este model que, en qualsevol cas, "serà nou", en línia amb el compromís amb la sostenibilitat i la innovació de la instal·lació de la planta valenciana, "una de les més innovadores i eficients de Ford", ha sentenciat el responsable espanyol de la multinacional.
En la fira madrilenya, oberta al públic durant tota la setmana, Ford ha presentat "en primícia" el model Explorer 100% elèctric, en el qual tenen "moltíssimes expectatives" posades al mercat espanyol, gràcies, entre altres aspectes, a unes bateries que permeten "grans distàncies i velocitats de recàrrega líders en el segment".