El futur cotxe multienergia adjudicat a Ford Almussafes es fabricarà íntegrament a la planta valenciana

UGT assegura que, a més dels vehicles, també es produiran els motors i les bateries

Interior de la planta de vehicles de Ford a Almussafes, en una imatge d'arxiu
Interior de la planta de vehicles de Ford a Almussafes, en una imatge d'arxiu / Rober Solsona (Europa Press)

El futur cotxe adjudicat a Almussafes (Ribera Baixa) es fabricarà íntegrament a la planta valenciana. UGT assegura que, a més dels vehicles, també es produiran els motors i les bateries. El sindicat ha explicat en un comunicat que la reestructuració de la planta, que s'inicia amb el nou ERO que este dimecres es comença a negociar, suposarà la culminació de la fase de "reestructuració" i l'inici de la "fase de transició" i de "redisseny de Ford Almussafes". Esta fase culminarà amb la construcció de 300.000 vehicles, 300.000 motors i el muntatge de 300.000 bateries, a partir del segon semestre del 2027”, sentencia el sindicat en el comunicat.

El comité d'empresa de Ford Almussafes comença a negociar a partir d’este dimecres amb la direcció de la planta el nou expedient de regulació d'ocupació (ERO) en la factoria valenciana encaminat a gestionar l'excedent de personal que hi puga haver fins que comence a fabricar-se el nou model de vehicle "multienergia", previst a partir del 2027. Així ho ha avançat en un comunicat el sindicat UGT, majoritari a la fàbrica i en l'òrgan representatiu dels treballadors. 

Este ERO serà el quart des del 2020. El precedent, aprovat el 2023, va ser el més dur i va afectar 1.124 persones. L'any 2015 Ford Almussafes tenia 9.200 treballadors i actualment la dada està al voltant dels 4.500. La nova retallada encara s'ha de concretar.

L’anunci de l’expedient va arribar a Almussafes just cinc dies després de confirmar-se el nou model, encara desconegut, però per al qual s'han garantit 300.000 unitats anuals una vegada que es llance a mitjan 2027. Encara que no serà elèctric 100%, "en termes globals de càrrega de treball i ocupació garantirà nivells superiors al que suposaria hui en dia una plataforma elèctrica", segons va traslladar a UGT la direcció de Ford Europa.

La fabricació d'este model "multienergia" també va provocar que la multinacional comunicara oficialment a l'executiu espanyol que renunciava a les ajudes de la segona convocatòria del Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica del Vehicle Elèctric i Connectat (Perte VEC), tant en la línia de cadena de valor com en la de bateries, per no poder complir els terminis.

Després de l'ERO del 2023, que va afectar el 20% de la plantilla, la factoria de Ford a la Ribera Baixa es manté a l'espera i amb poc més de 4.500 treballadors a bord, que han de fer front a un escenari d'incertesa en els pròxims tres anys. Per tal de fer una transició a les millors condicions possibles i analitzar la situació automobilística general, el sindicat ha convocat l’assemblea general d’afiliats i afiliades per al dissabte 15 de juny. 

També et pot interessar

stats