Gastronomia, cultura i esport, els principals actius que la Comunitat Valenciana porta a Fitur
Amb més de 500 coexpositors i 7 marques turístiques, hi ha previstes més de 200 activitats promocionals
Durant els pròxims cinc dies, municipis, empreses i entitats turístiques de la Comunitat Valenciana exposaran a Fitur tota la munició amb què volen consolidar l’activitat turística, que el 2023 ha deixat xifres de rècord. Al davant queden hores de reunions, activitats i mostres en directe en una fira amb moltes novetats.
La Comunitat Valenciana viatja a Fitur amb l’actitud mediterrània com a senya d’identitat i ho fa de la mà de més de 500 coexpositors i de les 7 marques turístiques que representen els grans atractius de Castelló, València i Alacant. Entre elles, per primera vegada, Elx (Baix Vinalopó), que ja ha sigut protagonista el primer dia. L’alcalde del municipi, el popular Pablo Ruz, ha saludat el rei Felip VI acompanyat d’una jove disfressada de la dama d’Elx i li ha recordat al monarca que a la ciutat del Baix Vinalopó esperen la seua dama. El rei ha contestat que espera que no pese molt.
Però, a més de reclamar l’estàtua, Elx també està aprofitant Fitur per a promocionar el seu Palmerar, patrimoni cultural immaterial de la Unesco, i “una de les singularitats més especials que té la ciutat”, segons ha dit la seua regidora de Turisme, Irene Ruiz, en declaracions a À Punt.
Durant els cinc dies de la fira, hi ha previstes més de 200 activitats, moltes d’elles relacionades amb la gastronomia, perquè tastar de primera mà l’oferta és clau. Una d’elles és una demostració de cuina en directe d’un arròs d’Onil, que, segons l'alcalde Jaume Berenguer, està fet només amb conill i caragols i assaonat amb les espècies de la serra de Mariola.
Un bon grapat de municipis promocionaran la seua gastronomia, història i patrimoni cultural. I en aquest primer dia de fira no han faltat la fallera major de València, Maria Estela Arlandis, i la bellesa del foc d’Alacant, Belén Mora.
Així mateix, enguany la Comunitat Valenciana està promocionant activitats que mai havien tingut cabuda en Fitur, com ara els bous al carrer. També el turisme esportiu, amb un pavelló propi, xafa amb força un Fitur que aposta per la desestacionalització, tal com ha indicat la consellera de Turisme, Núria Montes, en una entrevista en Les notícies del matí d’À Punt.