La Generalitat anuncia 1,5 milions en ajudes perquè les pimes contracten joves especialitzats en internacionalització

Les subvencions estaran cofinançades, en un 60%, pel Fons Social Europeu

Imatge d'arxiu d'una oficina
Imatge d'arxiu d'una oficina

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat este dimarts 1.552.500 euros en ajudes “per a fer costat a les pimes en la contractació de joves especialitzats en internacionalització”. El cap del Consell ha avançat que esta nova orde, cofinançada en un 60% pel Fons Social Europeu, permetrà a les empreses i entitats valencianes disposar de personal qualificat en comerç exterior, venda i màrqueting digitals, gestió de dades i business intelligence”.

Mazón ha assenyalat el compromís de l'executiu valencià amb el reforç de la internacionalització de les empreses de la Comunitat Valenciana “amb l'objectiu d'impulsar el seu creixement en el mercat exterior, la seua competitivitat i enfortir l'economia del nostre territori”.

En matèria d'internacionalització, el president ha remarcat el suport del Consell a través de diferents mesures. Així, s'ha referit a l'increment en un 23% de les ajudes del Ivace+i dirigides a donar suport a les despeses de consultoria estratègica per a la internacionalització, dotades amb 3 milions d'euros. Per primera vegada, s'inclouen els costos relacionats amb el servei d'acompanyament per part d'experts en qualsevol part del procés i que compten amb finançament europeu a través dels fons Feder.

Igualment ha esmentat l'augment del 10% de les ajudes de la Direcció General d'Emprenedoria i Internacionalització fins a arribar als 14,47 milions d'euros, on a més s'amplien les despeses subvencionables en costos de participació de les empreses en fires, esdeveniments internacionals o en actuacions relatives al pla de màrqueting internacional. 

També ha recordat que “l'ambiciós Pla de Promoció Exterior està integrat en 2024 per més de 80 actuacions en 40 països” amb l'objectiu de reforçar la promoció de les empreses i els productes del nostre territori amb la promoció turística, “amb l'atenció posada en la gastronomia com un dels atractius de la nostra terra amb els quals enfortim la marca Comunitat Valenciana”.

També et pot interessar

stats