La gigafactoria de Sagunt podrà servir bateries a Seat a partir del segon trimestre del 2026

La UGT destaca que s’està complint el pla de construcció de la planta, que podria fabricar bateries per a mig milió d'automòbils a l'any

Terrenys del parc industrial de Sagunt on s'instal·larà la gigafactoria de bateries
Terrenys del parc industrial de Sagunt on s'instal·larà la gigafactoria de bateries / À Punt NTC

La planta de bateries de Volkswagen que es construeix a Sagunt (Camp de Morvedre) podrà subministrar bateries a les fàbriques de Seat de Landaben (Pamplona, Navarra) i Martorell (Catalunya) a partir del segon trimestre del 2026, segons ha informat este dilluns el president del comité d'empresa de la companyia espanyola d’automòbils, Matías Carnero.

Representants de la UGT s'han reunit hui amb la direcció de PowerCo, del grup Volkswagen, per a conéixer l'estat del projecte per a la gigafactoria de bateries per a vehicles elèctrics, que té previst començar la producció el 2026 amb una capacitat de quaranta gigavats hora (GWh) per a mig milió d'automòbils a l'any.

El secretari general de la UGT, Pepe Álvarez, ha assegurat que PowerCo els ha informat que el pla de construcció de la gigafactoria s'està complint i que els terminis van avançant segons el projecte, tenint en compte la complexitat tecnològica i la magnitud de la gigafactoria. D’esta manera, ha destacat la importància de la planta en el grup Volkswagen i la creació d'ocupació per a la Comunitat Valenciana i en concret per a Sagunt —actualment hi ha una plantilla de 118 persones—, així com en l'electrificació del país i la producció elèctrica, en la qual és “clau” perquè les fàbriques espanyoles comencen a produir vehicles elèctrics de manera massiva.

Per la seua banda, Carnero ha manifestat que les primeres bateries que rebran per a muntar en els vehicles de Pamplona i Martorell provindran de la planta que Volkswagen té a Salzgitter (Alemanya), la construcció de la qual va més avançada que la de Sagunt. Estos retards no estan relacionats amb qüestions tècniques ni a causa de la marxa de les obres, sinó per assumptes relacionats amb l'administració i el Perte.

Sobre la possibilitat que la planta puga subministrar bateries elèctriques a Ford si fora necessari, la planta de Sagunt tindria capacitat per a això, però és una decisió que depén d'una negociació entre les direccions de totes dos multinacionals. Encara que estava previst visitar els terrenys de PowerCo on construeix la planta, la intensa pluja que ha caigut durant el matí ha impedit acudir a les parcel·les i les dos parts s'han reunit a la seu de l'empresa a València.

També et pot interessar

stats