La gran banca creix un 11% gràcies als clients digitals
En només mig any n'han sumat 6,5 milions.
Els cinc grans bancs espanyols han tancat juny amb 66,8 milions de clients digitals, 6,5 milions més que el 2017. Això suposa un creixement del 10,8% entre aquestes dos dades. En els darrers sis mesos, totes les entitats han augmentat tant el nombre d'usuaris multicanal com el percentatge que representen respecte a la base de clients totals.
D'aquesta manera, el 45,4% dels clients actius de la gran banca usava els canals en línia al tancament del primer semestre. Un 42,5% ho feia en començar l'any.
El Banc de Santander ha sigut el que ha experimentat un augment més significatiu, 28,3 milions en l'actualitat, un 11,4% més que mig any abans. Tan sols a Espanya, la xifra arribava als 4,2 milions d'usuaris, una quota del 49%.
BBVA tenia un 46% de clients actius digitals, un 42% un semestre abans. Aquestes dades suposen un augment de l'11,06% del total de clients digitals: 25,1 milions en concloure juny. A Espanya, l'entitat abastava 4,5 milions de clients digitals, el 56% del total.
D'altra banda, CaixaBank n'aglutinava un 42%, un punt més que en tancar 2017. La qual cosa representa un 5,8 milions de clients digitals, 5,7 milions sis mesos abans: un increment de l'1,75%.
Així mateix, el 40,9% dels clients de Bankia era digital, 2,9 milions. El 40,5% al desembre, quan tenia vora 2,2 milions de clients multicanal.
Per últim, Banc Sabadell, els 4,7 milions de clients digitals li suposen un 51% de la base total de clients actius. En sis mesos la xifra ha cescut un 6,8%. En concloure 2017, el percentatge de clients en línia del total d'usuaris actius era del 48%.
Amb aquestes dades, les cinc grans entitats financeres espanyoles avancen en els plans estratègics, que contemplen la digitalització i la captació de clients en els canals digitals com un dels punts clau de cara als anys vinents.