Les grans empreses del sector tèxtil entren en el mercat de la roba de segona mà
Marques com Zara o Alcampo aposten per l'economia circular i s'adapten al desenvolupament sostenible
Els gegants del tèxtil se sumen, a poc a poc, al compromís amb el medi ambient i amb l’economia circular a través de la venda de roba de segona mà. Amb aquesta iniciativa, fan passos avant per a adaptar-se a les noves tendències de consum i contribuir al desenvolupament sostenible.
Una d’aquestes grans superfícies és la francesa Alcampo, que porta des del principi d'any amb la venda de roba de segona mà dins dels seus establiments de València. Aquest projecte ha tingut una molt bona acollida. “La quantitat de processos que es fan, en l'àmbit de toxicitat, per a crear la roba és molt alt. Tot el que siga economia circular ens ajudarà a tots”, ha assegurat Roberto Cano, director de l'hipermercat Alcampo d’Alboraia.
Però no és l’única empresa a incorporar-se al mercat de segona mà. L'última ha sigut la cadena de roba Zara, que aquest dimarts llança la seua plataforma de segona mà a Espanya. “En aquest sector s’han adonat que no podem continuar així: fabricar per fabricar, amb fast fashion i contaminant d’aquesta forma”, ha dit Luis Pardo, director general de la companyia 121 Màrqueting.
Però darrere també hi ha una estratègia de negoci. Pardo ha destacat com “treballar la sostenibilitat ajuda a millorar la seua reputació”. Una bona reputació pot reportar beneficis, segons l’expert, qui ha alertat que “aquesta tendència ha arribat per a quedar-se perquè les grans marques fan el que el consumidor demana, i el consumidor canvia”.
És un fet que la segona mà és un dels mercats que més creixen en la indústria de la moda. De cara a Nadal, el 54% dels consumidors ha reconegut que compraran productes de segona mà.