Iberia dona solució al 91% dels més de 45.600 afectats per la vaga dels serveis de terra

Al 80,2% dels passatgers se'ls ha assignat un nou vol i la resta ha sol·licitat el reembossament dels bitllets

Passatgers d'Iberia en la Terminal T4 de l'Aeroport Adolfo Suárez-Madrid Barajas
Passatgers d'Iberia en la terminal T4 de l'Aeroport Adolfo Suárez - Madrid Barajas / Europa Press

El grup Iberia (Iberia, Iberia Express i Air Nostrum) ha donat solució ja al 90,9% dels viatgers afectats per la vaga dels serveis d'assistència en terra convocada per als pròxims 5, 6, 7 i 8 de gener, i que ha provocat la cancel·lació de 444 vols i més de 45.600 passatgers afectats.

Del total de passatgers afectats per les cancel·lacions, el grup ha assignat nous vols per a 36.621 d'ells, el 80,2%, segons ha assenyalat en un comunicat. Altres 4.900 viatgers, un 10,7%, han sol·licitat el reembossament dels bitllets.

El grup Iberia ha assegurat que continua treballant per a recol·locar la resta dels afectats segons les possibilitats, però ha subratllat la complexitat de les dates, només acabar Nadal, i el factor d'alta ocupació dels vols.

A més, ha demanat a tots els viatgers que realitzen el registre amb antelació a través de la pàgina web i que acudisquen a l'aeroport amb més temps de l'habitual.

Del total dels vols cancel·lats durant els dies de protesta, que coincideixen amb la festivitat de Reis i la tornada de milers de persones als seus llocs de treball o de residència, 270 corresponen a Iberia; 64, a Iberia Express, i 110, a Air Nostrum.

La vaga l'han convocada els sindicats CCOO, UGT i USO, després que Iberia perdera el servei d'assistència en terra en diversos aeroports del país en el concurs decidit pel gestor aeroportuari Aena al setembre, i finalitzaren sense acord les negociacions per a proporcionar ells el servei d'assistència.

Encara que es desconvoque ja no es podrien reprogramar els vols

Encara que es produïsca una desconvocatòria de la vaga a última hora, seria ja impossible reprogramar els vols tenint en compte la complexitat tècnica, que no deixa marge, i que els passatgers ja estan reubicats o han demanat el reembossament dels bitllets, ha explicat el director Corporatiu d'Iberia, Juan Cierco.

"La mera convocatòria de la vaga ha provocat un perjudici importantíssim, sobretot a milers de viatgers, però també a més de noranta companyies aèries, inclosa la mateixa Ibèria i totes les del Grup IAG, que ens hem vist obligades a cancel·lar centenars de vols", ha assenyalat.

El grup ha afegit que els clients que encara ho desitgen poden sol·licitar els canvis a través de la pàgina web d'Ibèria, les agències de viatge amb les quals hagen realitzat la compra o el centre d'atenció al client de la companyia, que ha reforçat el personal.

També et pot interessar

stats