Iberia xifra el seguiment de la vaga en el 17% i destaca la "normalitat" en les primeres hores

Les parades programades entre aquest divendres i el dia 8 han suposat la cancel·lació de 444 vols amb més de 45.600 passatgers afectats

Treballadors d'Iberia en l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas
Treballadors d'Iberia a l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas / Europa Press

La vaga convocada pels sindicats per als treballadors del servei de terra d'Iberia està tenint un seguiment del 17% en les primeres hores, segons les xifres facilitades per la companyia aèria fins a les 07:00 hores d'aquest divendres.

Iberia ha destacat en un comunicat que la jornada s'està desenvolupant "amb normalitat" i que s'estan complint els serveis mínims.

"L'assistència de la plantilla programada ascendeix al 95%, el seguiment de la vaga és del 17% i no hi ha cap incidència relacionada amb el conflicte", ha subratllat l'aerolínia.

Per a Juan Cierco, director corporatiu d'Iberia, la vaga que ha arrancat aquest divendres és "inexplicable", ja que "tots els llocs de treball, així com les condicions salarials i extrasalarials i beneficis socials estan garantits per a tota la vida pel cinqué conveni del sector gràcies, precisament, al treball fet aquests anys pels sindicats que ara convoquen la vaga".

"La vaga és irresponsable perquè causar un enorme perjuí a milers de persones que estan veient alterats els seus viatges després de les festivitats nadalenques, així com les més de noranta companyies aèries a les quals Iberia Airport Services atén i que s'han vist obligades a cancel·lar i modificar vols", ha afegit.

Així mateix, considera que aquestes parades són "incoherents", perquè "els sindicats que la convoquen per a exigir l'autohandling són els mateixos que s'han manifestat en reiterades ocasions en contra d'aquest procés perquè, en la seua opinió, perverteixen el sentit dels repartiments de les llicències, acurtant el negoci per a les empreses adjudicatàries, la qual cosa repercuteix negativament en les condicions laborals dels treballadors".

"La mateixa incoherència que suposa no acceptar la subrogació que han defensat els sindicats durant anys en totes les altres empreses i ara no la consideren vàlida per tractar-se d'Iberia", ha criticat Cierco.

El grup Iberia ha reubicat més del 80% dels passatgers afectats per la vaga, mentre que més del 10% ha sol·licitat el reembossament.

"Iberia agraeix la comprensió i la paciència a tots els seus clients, tant passatgers com aerolínies a les quals presta servei Iberia Airport Services, i demana disculpes per les molèsties que els està causant la vaga convocada pels sindicats", conclou el comunicat de la companyia.

La vaga ha sigut convocada per UGT, CCOO, USO i Comité Interempreses des d'aquest divendres i fins al 8 de gener i ha suposat la cancel·lació de 444 vols de les aerolínies del grup Iberia, amb més de 45.600 passatgers afectats.

No obstant això, la parada podrà afectar l'operativa de quasi un centenar d'aerolínies a les quals Iberia Airport Services presta servei en els aeroports d'Aena, en unes dates que coincideixen amb la festivitat dels Reis d'Orient i l'operació tornada de les vacances de Nadal.

També et pot interessar

stats